ایجاد شهر غذا در بندرعباس بررسی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از بررسی ایجاد شهر غذا و تبدیل آن به محل گردشگری در بندرعباس خبر داد.

به گزارش میراث آریا، روز چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۳ نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  در راستای همکاری و هم‌افزایی متقابل برگزار شد.

محمد محسنی در این نشست گفت: در راستای تفاهم‌نامه ایجاد زیرساخت و استقرار واحدهای صنایع‌دستی در شهرک‌های صنعتی مقرر شد واحدهای صنایع‌دستی شناسایی و به شهرک‌های صنعتی استان معرفی شوند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید مقام عالی استان بر لزوم طراحی شهر غذا و تبدیل آن به محل گردشگری افزود: گردشگری غذا از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری گردشگران برای سفر به مقصدی خاص است و  غذاهای محلی استان هرمزگان به‌ویژه بندرعباس نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند و به دلیل بکار بردن طیف وسیعی از ادویه‌جات و چاشنی‌های مختلف, مطابق با ذائقه بسیاری از گردشگران به فرهنگ غذای جنوب است.

او ادامه داد: بندرعباس ظرفیت ویژه‌ای برای جذب گردشگر غذایی دارد و ایجاد شهرک غذا می‌تواند ابزاری برای توسعه اقتصادی و پایدار این منطقه باشد.

در این نشست همکاری‌های فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد این طرح بررسی شد.

همچنین این سه مسئول استانی به‌ضرورت هم‌افزایی در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر پایه صنعت و تجارت استان هرمزگان تأکید کرده و همکاری سه‌جانبه از اهداف اصلی این نشست معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030900415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha