ضرورت احیای گردشگری، تقویت زیرساخت‌های تولید و حرکت به سمت برندسازی بین‌المللی

مدیرکل آموزش و ترویج صنایع‌دستی کشور با اشاره به افت گردشگری در برخی شهرستان‌ها، از تأثیر مستقیم این مسئله بر کاهش فروش و تضعیف صنایع‌دستی خبر داد و خواستار توجه ویژه به برنامه‌های حمایتی در این بخش شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، نرگس رجایی در مجمع شهرداران و مسئولین شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی که روز جمعه ۷ آذرماه در شهرستان میبد برگزار شد، با تأکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌های تولید، اختصاص فضا برای ایجاد شهرک کاربافی را از اقدامات ضروری دانست و گفت: ایجاد بازار ثابت برای تأمین مواد اولیه کاربافی در شهرستان‌ها می‌تواند بخش مهمی از مشکلات هنرمندان را برطرف کند.

 
او در ادامه به چالش‌های موجود در رشته موتابی اشاره کرد و اظهار داشت: درحالی‌که بازار کشورهای عربی پذیرای محصولات موتابی است، هنرمندان این حوزه به دلیل ضعف در بازاریابی و نبود بازاریاب حرفه‌ای به درآمد مطلوب نمی‌رسند. باید به صورت جدی نیروی انسانی متخصص در بازاریابی تربیت شود.

مدیرکل آموزش و ترویج صنایع‌دستی کشور همچنین اختصاص سالانه بودجه به شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی و تسهیل روند صادرات را از مهم‌ترین سیاست‌های توسعه‌ای عنوان کرد و افزود: آینده صنایع‌دستی متعلق به برندهاست؛ باید جهانی فکر کرد و محلی عمل کرد.

او با تأکید بر ضرورت درگیر کردن نسل Z در حفظ و توسعه صنایع‌دستی، بر انجام تحقیقات هدفمند برای شناسایی بازارهای واقعی در کشورهای مختلف و برنامه‌ریزی اصولی برای رقابت بازاری تأکید کرد و گفت: جامعه‌پذیری یک اصل کلیدی در بازاریابی است و بدون آن امکان حضور مؤثر در رقابت‌های جهانی وجود ندارد.

رجایی همچنین به موضوع جذب سرمایه‌گذار برای حضور زیلوبافی در نمایشگاه‌های خارجی اشاره کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی خواهرخواندگی شهرها و ظرفیت‌های وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف را از فرصت‌های مهم توسعه صنایع‌دستی برشمرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این رویکردها، علاوه بر رونق دوباره گردشگری، صنایع‌دستی ایران بتواند جایگاه واقعی خود را در بازارهای جهانی بازیابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1404090800486
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha