پژوهش پارچه‌هاي بدست آمده از شهر سوخته آغاز شد

رئيس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاريخي فرهنگي در گفتگو با ميراث آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود: هم اکنون پژوهشگران و متخصصان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاريخي فرهنگي تحقيق، پژوهش و بررسي روي پارچه‌هاي بدست آمده از کاوش‌هاي باستان‌شناسي شهر سوخته را آغاز کردند.

عبدالرسول وطن‌دوست در ادامه خاطر نشان کرد: آثار پارچه‌اي بدست آمده از شهر سوخته که تعداد آنها بسيار زياد نيز هست از جمله يافته‌هاي باستان‌شناسي بسيار مهمي هستند که از ديدگاه پژوهشي بسيار مهم و ارزشمند به نظر مي رسند.

اين مقام مسوول در سازمان ميراث فرهنگي با بيان اين که بيشتر پارچه‌هاي بدست آمده مربوط به اوائل دوران تاريخي و پيش از تاريخي است تصريح کرد: هم اکنون با نظارت متخصصان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاريخي فرهنگي، عمليات تحقيق چند طرح کارشناسي ارشد در مورد اين يافته‌ها آغاز شده است.

وي با اشاره به اين که البته گروه مرمت پارچه پژوهشکده نيز هم‌اکنون در حال تحقيق روي اين پارچه‌هاي ارزشمند است اظهارداشت: اساساً آثار پارچه‌اي به دليل نوع مواد تشکيل دهنده ماندگاري چنداني ندارند، بنابراين همين قدمت و ماندگاري آنها از زمان‌هاي کهن جاي تامل بسياري دارد./118

انتهای پیام/

کد خبر 1387120542