تملک بناهاي بافت تاريخي شيراز در دستور کار ميراث

رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در گفتگو با ميراث آريا(chtn)با بيان اين که بافت تاريخي شيراز در وضعيت نابساماني است، بيان داشت: در حال حاضر استانداري فارس براي نجات مردم اين بافت اقداماتي از جمله جهت دادن ماشين ها به اين بافت و خارج کردن آن از حالت سکون انجام داده است.

احمد ميرزا کوچک خوشنويس با اشاره به مشکلات اجتماعي موجود در بافت تاريخي شيراز، بيان داشت: اغلب ساکنان اين بافت تاريخي بومي نيستند.

وي اضافه کرد: هم اکنون پژوهشگاه سازمان و معاونت ميراث فرهنگي برنامه هايي را براي خريد و تملک بناهاي تاريخي واقع در بافت و انتقال يک سري از اداره ها به اين بافت را در دستور کار خود قرار داده است.

وي هدف از انتقال اداره ها به اين بافت تاريخي را زنده کردن اين بافت و نجات برخي از بناهاي بافت عنوان کرد و بيان داشت: در صورت احياي بافت خود مردم اصيل شيراز به سمت بافت تاريخي جلب خواهند شد.

خوشنويس از ديگر اقدامات در اين راستا به دعوت هنرمندان جهت خريد و ساکن شدن در خانه هاي تاريخي واقع در اين بافت تاريخي اشاره کرد.

گفتني است؛ بافت تاريخي فرهنگي شيراز با وسعت 360 هکتار واقع در مرکز شهر بيشترين آثار تاريخي شهر را در خود جاي داده است./119

انتهای پیام/

کد خبر 1389052446