عمارت ایرانی بوشهر میزبان نمایشگاه شهر شنبه

نمایشگاهی از آثار فرهنگی  - هنری کودکان و جوانان شهر زلزله زده شنبه در موزه تجارت دریایی بوشهر برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی  ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نمایشگاهی با عنوان \"از دل آوار صدا در می آید\" در عمارت ایرانی( موزه تجارت دریایی ) برگزار شد .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای زلزله شُنبه شهری از توابع شهرستان دشتی گفت ،بخش زیادی از این آثار مربوط به کودکان و جوانانی است که جزو بازماندگان این زلزله هستند .

محمد ابراهیم فروزانی ،همکاری میراث با بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه را رویکرد جدید اداره کل درحفظ ارزش های فرهنگی  شهرستانها و جایگاه انجمن های مردم نهاد برشمرد و گفت که این نگاه باید در بخش خصوصی تقویت شود . وی همچنین به این نکته اشاره کرد که این انجمن ها می توانند بخش های نهفته فرهنگی شهرستانها را که دور از دسترس ما هستند شناسایی و به معرض دید عموم مردم بگذارند.

وی فعالیت سازمان های مردم نهادی که در راستای اهداف میرا ث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری  گام بر می دارند را با ارزش شمرد و گفت تا جایی که برای این اداره کل مقدور است به این انجمن های مردم نهاد کمک خواهدکرد و زمینه فعالیت را برای آنها فراهم می کند.

گفتنی است این نمایشگاه با همکاری  انجمن تجسمی قاصدک و با  بیش از 30اثر نقاشی،30 عکس  روایتگر روزهای زلزله  ، آثار ویترای و100 اثر در قالب نقاشی روی ظروف مختلف و تابلو در معرض دید وفروش عموم مردم قرار گرفته است .

این نمایشگاه در روز ششم خرداد افتتاح و تا روز یازدهم در مکان موزه تجارت و دریایی قابل بازدید است.

انتهای پیام/

کد خبر 139303065