برگزاری نخستین همایش تخصصی هنر صخره ای در سیستان و بلوچستان

 نخستین همایش تخصصی هنر صخره ای در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، کامبیز مشتاق گوهری مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین همایش ملی هنر صخره ای در اردیبهشت ماه سال 1396 در استان خبر داد و اعلام کرد: با توجه به تنوع سنگ نگاره ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان از جمله دره نگاران ناهوک سراوان و دیگر نقاط استان و بررسی های صورت گرفته در خصوص تنوع اشکال در این نوع هنر ضرورت معرفی این گونه آثار تاریخی توسط اداره کل در اولویت کاری است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود :  بیشتر نقوش هنر صخره ای برداشت شده و کتاب سنگ نگاره های سراوان و استان نیز آماده چاپ است

مشتاق گوهری راه اندازی موزه سنگ نگاره ها در شهر سراوان و بررسی راه دسترسی از شهر گشت به محل دره نگاران با مشارکت ادارات مربوطه را از دیگر اقدامات اداره کل در سال جاری در جهت آماده سازی برای بر گزاری کنفرانس هنر صخره ای نامید .
شایان ذکر است به زودی دبیرخانه کنفرانس ملی هنر صخره ای در معاونت میراث فرهنگی اداره کل تشکیل خواهد شد . در بررسی های مقدماتی قدمت سنگ نگاره های جنوب استان سیستان و بلوچستان به عصر دیرینه سنگی باز می گردد که با پژوهش های که در راستای برگزاری کنفرانس هنر صخره ای صورت پذیرد ، اطلاعات جامع تری در راستای تهیه پرونده ثبت جهانی این هنر به دست خواهد آمد .

انتهای پیام/

کد خبر 1395042655