اولین بزم شعر باغ فردوسی در آرامگاه فردوسی برگزار شد

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی توس از برگزاری بزم شعر با حضور جمعی از شعرا، هنرمندان و گردشگران در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی صبح امروز سه‌شنبه یک فروردین 96 بابیان این خبر گفت: «این برنامه به همت دفتر گردشگری ادبی پایگاه میراث‌فرهنگی توس و همزمان با روز میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) در آستانه نوروز 96 صورت پذیرفت.»

او افزود: «با توجه به سیاست‌های سازمان میراث‌فرهنگی مبنی بر ایجاد یک پایگاه قوی شعر و ادب پارسی در آرامگاه فردوسی، دفتر گردشگری ادبی در پایگاه میراث‌فرهنگی توس تشکیل شده است که تا‌کنون برنامه‌های فرهنگی متعددی را در این زمینه برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.»

در ادامه حجت‌الاسلام عدالتی مسئول دفتر گردشگری ادبی پایگاه میراث‌فرهنگی توس گفت: «بزم شعر باغ فردوسی نماد زنده و پویا بودن شاعران خراسان در تداوم کار سترگ حکیم ابوالقاسم فردوسی است و شاعران می‌توانند آثار ادبی خود را در این بزم ماهانه ادبی ارائه کنند.»

در این بزم شعر، عباس خیر‌آبادی یکی از اعضای هیئت‌مدیره بنیاد فردوسی توسی گفت: «همه هنرمندان برای غنی‌سازی این محفل ادبی در آرامگاه فردوسی همت داشته باشند. همچنان که فردوسی یک تنه با عمل سترگ خود فرهنگ ایران را بیمه کرد، در این عصر و زمان ما می‌توانیم در سایه شاهنامه خودمان را بیمه کنیم. شاهنامه فرهنگ دشمنی مغول را تبدیل به دوستی کرد ، قامت فردوسی نسبت به شاعران دیگر به‌لحاظ تأثیر و کیفیت بلندترین است.»

در این برنامه شعرا با موضوعاتی نظیر نوروز باستانی، ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، شخصیت و عظمت فردوسی در سرایش شاهنامه شعرخوانی کردند. برنامه پایانی این بزم شعر نیز حضور در مقبره‌الشعرای آرامگاه فردوسی و ادای احترام به شعرای مدفون در این مجموعه بود.

همچنین دیروز 30 اسفند، هم‌زمان با مراسم تحویل سال نو، در این بنا، گروه موسیقی سنتی به‌سرپرستی استاد علی پور‌عطایی به‌اجرای موسیقی زنده پرداختند و شاهنامه‌خوانی دو کودک خردسال مشهدی به‌نام‌های سپندارمذ و رادمان در لحظات بعد از تحویل سال شگفتی گردشگران را برانگیخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1396010151

برچسب‌ها