بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، شهردار دزفول امروز یکشنبه 19 آبان 98 با یادآوری اینکه تلاش دزفولگرام شناساندن دزفول بهدنیا بود و در این راه از ابزارهای دیجیتال روز دنیا یاری گرفت تأکید کرد: «دزفولگرام اولین جشنواره سفرنگاری دیجیتال در سطح استان خوزستان بود که به همت شهرداری دزفول برگزار شد.»
محمدعلی دواییفر افزود: «استان خوزستان همواره از مقاصد گردشگری در ایران بوده است، اما در بین شهرهایی که شهرت بیشتری از لحاظ استقبال گردشگر کسب کردهاند، شهرهایی هم هستند که با وجود جاذبههای فراوان طبیعی و تاریخی، کمتر معرفی شدهاند که دزفول یکی از آنهاست.»
او در ادامه به ضرورت برخورداری دزفول از یک برند گردشگری گفت: «در راستای هدفمند کردن و وحدت رویه در فعالیتهای توسعه گردشگری در شهرستان دزفول، طرح انتخاب نام و نشان (برندینگ) گردشگری این شهرستان با همت شهرداری دزفول آغاز شده است.»
دواییفر اظهار کرد: «بهمنظور اجرای این طرح، مشاور ذیصلاح انتخاب شده و تیم کارشناسی متشکل از متخصصان و استادهای دانشگاه و فعالان ملی و منطقهای گردشگری به کار گرفته شدهاند.»
او درباره چگونگی انتخاب نام و نشان (برندینگ) گردشگری این شهرستان بیان کرد: «شعار گردشگری دزفول و نشان آن با برگزاری کارگاههای مشورتی، توزیع پرسشنامه پژوهشی و کسب نظر از صاحبنامهای حوزه گردشگری کشور صورت خواهد گرفت.»
شهردار دزفول با یادآوری اینکه پس از انتخاب شعار و نشان واحد برای معرفی شهرستان دزفول، کلیه فعالیتهای رسانهای و تبلیغاتی گردشگری این شهر بر محور این شعار استوار میشود تأکید کرد: «طرح انتخاب نام و نشان گردشگری دزفول در ادامه فعالیتهای توسعه گردشگری این شهرستان در قالب یک طرح پژوهشی با کمک یک گروه مشاور و کسب مشورت از متخصصان و صاحبنظران بومی و ملی از سوی شهرداری دزفول در پیش گرفته شده است؛ بنابراین، نشان انتخابی این شهرستان به عنوان برند گردشگری در همه اقلام تبلیغاتی و محیطی در معرض دید و اطلاع گردشگران قرار میگیرد تا تصویری مشخص و با هویت یکسان برای همگان از دزفول ساخته شود.»
او خاطرنشان کرد: «نحوه بهکارگیری و توسعه نشان و شعار دزفول در قالب یک کارگاه به مسئولان و ذینفعان گردشگری دزفول آموزش داده میشود و آموزش چگونگی نهادینه کردن این شعار نیز ارائه خواهد شد.»
جشنواره سفرنگاری دزفولگرام اسفندماه سال 97 به همت شهرداری دزفول در شهر آجری دزفول برگزار شد، این جشنواره رویدادی برای شناساندن و معرفی ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری دزفول از راه فضای مجازی و ابزارهایی که در اختیار دارد بود.
انتهای پیام/