به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان، کاظم حسینزاده چهارشنبه 27 اسفندماه 1399 اظهار کرد: «122 شاغل صنایعدستی استان کرمان به مدت سه روز آموزشهای لازم را در زمینه بستهبندی، تجاریسازی و برندسازی رشتههای مختلف صنایعدستی فرا گرفتند.»
او با اشاره به اینکه برندسازی یکی از مهمترین الزامات برای رونق تولید محصولات صنایعدستی است، افزود: «برند یا نشان تجاری یک نماد یا ویژگی مشخصی است که نشاندهنده اصالت و کیفیت خاص آن کالا است.»
حسینزاده با بیان اینکه امروزه در عرصه رقابت بینالمللی مفهوم برندسازی در حوزه صادرات کالاها و خدمات نقش برجستهای ایفا میکند، بیان کرد:«هدف از برگزاری این کارگاه کمک به بازاریابی و فروش محصولات صنایعدستی این استان است که در سالهای گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.»
معاون صنایعدستی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان خاطرنشان کرد: «پتهدوزی، گلیمبافی، چاقوسازی، شالبافی، حصیربافی، قلمزنی مس، تراش سنگهای قیمتی و نیمهقیمتی، گلیمبافی از جمله رشتههای شاخص صنایعدستی استان کرمان محسوب میشود.»
انتهای پیام/