بهگزارش میراثآریا بهنقلاز روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی، در این جلسه هادی شاهوردی، موضوع جذب اعتبارات شهرستانی را موضوعی بسیار مهم و اساسی دانست و فرصت یکهفتهای را برای مشخص شدن وضعیت اعتبارات بلاتکلیف شهرستانها تعیین کرد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش اختیارات مدیران تابعه در شهرستانها گفت: «با این کار باید تمام مشکلات، چالشها و امور شهرستان در حوزههای سهگانه با پیگیری جدی مدیر شهرستان و با هماهنگی مقام عالی دولت در شهرستان مرتفع شده و از ارجاع مسائل و مشکلات به حوزههای ستادی اداره کل و معاونتها تا حد امکان جلوگیری شود.»
شاهوردی بر اولویت بودن منابعانسانی در مجموعه تحت مدیریت خود تأکید کرد و گفت: «همانطور که در ابتدای تصدی این مسئولیت عنوان شد، بحث معیشت همکاران، نظم و انضباط کاری و رعایت سلسلهمراتب مهمترین اولویتهای کاری در دوره جدید خواهد بود.»
او با تأکید ویژه بر نظارت روی تورهای گردشگری ورودی به استان، از مدیران شهرستانها خواست با ارائه خدمات از سوی تأسیسات گردشگری به تورهای گردشگری بدون مجوز برخورد جدی داشته باشند.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی تأکید کرد: «در بخش صنایعدستی، معاونت صنایعدستی و مدیران شهرستانی، اولویت کاری خود را از ایجاد کارگاههای صنایعدستی خرد و کوچک به سمت کارگاههای تجمیعی و بزرگ سوق دهند.»
او اضافه کرد: «به همین منظور و برای ارائه خدمات مناسبتر علاوه بر راهاندازی دفتر فنی، دایره تسهیلات اداره کل شکلگرفته تا امور مربوط به پیگیری مجوزها و اعطای تسهیلات روند بهتری داشته باشد.»
شاهوردی آموزش صنعتگران و متقاضیان بخش گردشگری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: «باید ضمن فراخوان شهرستانی از تمام علاقهمندانی که تمایل به آموزشهای مختلف در حوزههای سهگانه را دارند دعوت و از ظرفیت مؤسسات آموزش در این بخش به نحو مناسب استفاده کرد.»
او به مبحث بسیار حیاتی حفظ حرائم آثار باستانی و محوطههای تاریخی اشاره کرد و آن را خط قرمز مجموعه میراثفرهنگی استان خواند و خواستار حساسیت بیشتر در این مورد شد و دستور داد: «حرائم آثار تاریخی استان حتماً با تابلوهای راهنما مشخص شود تا از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری به عمل آید.»
در این جلسه معاونان ادارهکل و مدیران شهرستانی به ارائه گزارش و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/