برنامه توسعه میراث‌فرهنگی کرمانشاه با مشارکت مردم اجرا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی کرمانشاه گفت: برای تحقق شعار سال برنامه‌های توسعه استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر پایه مشارکت و نقش مردم تدوین و اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای اداره‌کل اظهار کرد: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم که مدنظر مقام معظم رهبری است در حوزه‌های سه گانه اداره‌کل برنامه‌هایی با محوریت نقش مردم تدارک دیده شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی برنامه اولویت دار ما مرمت و احیاء بازار و بناهای تاریخی شهر و استان کرمانشاه است که می‌توان با مشارکت مردم و پرداخت تسهیلات و اختصاص اعتبارات مرمتی است که می‌تواند تحول بسیار خوبی در احیاء بافت تاریخی کرمانشاه و رونق تولید و اشتغال آفرینی ایجاد می،کند.

او افزود: در حوزه صنایع‌دستی نیز به عنوان یکی از اشتغالزا ترین زمینه‌های اقتصادی استان است برنامه اولویت دار ما افزایش آموزش، تولید، رشد و توسعه صادرات محصولات صنایع‌دستی با مشارکت مردمی است که به زودی با تامین اعتبار اجرایی می‌شود. 

فرمانی گفت: همچنین در حوزه گردشگری نیز استفاده از ظرفیت مشارکت مردم به ویژه در حوزه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مراکز خانه مسافر برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود. 

او تاکید کرد: امسال هدف ما تحقق رشد ۷ درصدی مورد نظر مدیریت ارشد استان در همه حوزه‌های اجرایی است و برای تحقق این مهم همه ظرفیت‌های ممکن از جمله مشارکت مردم را به کار می‌گیریم. 

در این جلسه پروژه‌های پیشنهادی سفر رئیس جمهمور، وضعیت تسهیلات واعتبارات در حوزه زیرساخت گردشگری، موزه کرمانشاه، تملک و توسعه صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha