مطالعه زمین باستان‌شناسی اشیای به‌دست آمده محوطه تاریخی سیروان در ایلام انجام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام مطالعه زمین باستان‌شناسی و باستان سنجی اشیای به‌دست آمده از محوطه تاریخی سیروان واقع در روستای سرابکلان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار ملی امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فاز اول مطالعه زمین باستان‌شناسی و باستان سنجی اشیای به‌دست آمده از محوطه تاریخی سیروان توسط مجری طرح و نظارت امور پایگاه‌های شهرستان سیروان انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: هدف از این مطالعه تکمیل مطالعات باستان‌شناسی و زمین‌شناسی با بهره‌گیری از هیئت علمی مطالعه شهر تاریخی سیروان بود.

او تصریح کرد: بر این اساس بررسی و شناسایی باستان‌شناسی محوطه تاریخی سیروان، مطالعه طرح جامعه سرابکلان از منظر فرهنگی تاریخی و اجتماعی از جمله مهمترین موارد این طرح بود.

شریفی ادامه داد: محوطه تاریخی سیروان در روستای سرابکلان در سال ۱۳۸۰ به شماره ۴۱۶۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: همچنین با ایجاد پایگاه میراث‌فرهنگی محوطه تاریخی سیروان، زمینه فعالیت‌های سیستماتیک مرمتی و پژوهشی از سوی اداره کل امور پایگاه‌ها در این سایت مهم فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha