جشنواره بین‌المللی اسب کُرد در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی اسب کُرد در استان کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان ادارات مرتبط و فعالان بخش خصوصی در حوزه اسب کُرد برای هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم و جشنواره اسب کْرد، اظهار کرد: اسب کُرد یکی از برندها و ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه در حوزه گردشگری ورزشی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با توجه به این ظرفیت و اینکه خواستگاه اسب کُرد استان کرمانشاه است، با همکاری دفتر ثبت وزارت‌خانه به دنبال ثبت جهانی این عنصر با ارزش به به عنوان یک پرونده بین‌المللی هستیم. 

او ادامه داد: برای معرفی بیشتر اسب کُرد جشنواره‌ای تا قبل از پایان سال در استان برگزار می‌شود. 

سهیلی ادامه داد: انجام همایش به صورت کامل در همه زمینه‌های مرتبط با کیفیتی بالا و همچنین پای کار آوردن کشورهای همسایه خصوصا عراق قطعا به تکمیل پرونده برای ثبت جهانی می‌کند. 

او تصریح کرد: چرا که موضوع پرونده ثبت جهانی‌ اسب کُرد چند ملیتی بوده و این جشنواره بین‌المللی یکی از مراحل پرونده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: برپایی نمایشگاه صنایع مرتبط با اسب، برگزاری مراسم سور و سوگ و تعزیه، انجام مسابقات اسب دوانی از اصلی‌ترین آیتم‌های این جشنواره خواهد بود. 

مقرر شد در جلسه بعدی زمان و مکان جشنواره مشخص شود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010930417463

برچسب‌ها