گردشگری می‌تواند به پیشران توسعه کرمانشاه تبدیل شود

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به ویژگی‌های تحول آفرین گردشگری و ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و شهری کرمانشاه، این صنعت می‌تواند به عنوان یک پیشران، دیگر حوزه‌های این شهرستان را به حرکت درآورد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمد طیب صحرایی روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه 1401 در دیدار فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: بیش از نیمی از جمعیت استان در کلان‌شهر کرمانشاه ساکن هستند، به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی‌های کلان برخوردار است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این کلان‌شهر برای قرار گرفتن در مسیر تحول و رونق اقتصادی و فرهنگی نیازمند انتخاب یک محور به عنوان پیشران برای پیشرفت است.

صحرایی تاکید کرد: در گام اول فرمانداری کرمانشاه می‌تواند برای ایام نوروز برنامه‌های خلاقانه و رونق آفرین بسیاری را با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری با محوریت گردشگری تدارک ببیند. 

او گفت: بسیاری از شهرهای بزرگ کشور مانند اصفهان و تبریز از ظرفیت اماکن تاریخی دوران مشروطه یا بناهای منتسب به مشاهیر و بزرگان در رونق گردشگری شهری بهره‌های بسیاری برده‌اند و کرمانشاه هم از ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است که باید از آن‌ها برای رونق شهر استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همزمانی تعطيلات نوروز و ماه رمضان یک فرصت برای ایجاد رونق در شهر کرمانشاه است، افزود: ایجاد پاتوق‌های فرهنگی مناسب برای استفاده مردم کرمانشاه و گردشگران از افطار تا سحر از جمله مواردی است که می‌‌توان انجام داد. 

شهرستان کرمانشاه به لحاظ آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است. وجود آثار شاخصی همچون طاق‌ستان، تکیه‌ معاون الملک، تکیه بیگلر بیگی بازار و مساجد تاریخی و سراب‌ها و تفرجگاه‌های متعدد در کنار تاسیسات مناسب اقامتی و پذیرایی، موقعیت این شهرستان را به لحاظ گردشگری ممتاز کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011025417646

برچسب‌ها