اولین معدن گردشگری ایران را در نمایشگاه گردشگری تهران ببینید

مدیر روابط عمومی مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: این مجتمع به عنوان اولین معدن دارنده پروانه گردشگری معدنی ژِئوتوریسم برای سومین بار در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، عباس اولیایی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر تأکید کرد: معدن سرب و روی انگوران با سابقه یک قرن فعالیت معدنکاری،اولین معدن گردشگرپذیر دارای مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان است که زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای سومین بار در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت کرده است.

مدیر روابط عمومی مجتمع معدنی سرب و روی انگوران افزود: در این نمایشگاه انواع سنگ‌های معدن انگوران، کاتالوگ‌های مختلف برای معرفی معدن و پتانسیل‌های گردشگری، تندیس یادبود و اطلاعات کامل معدنی و گردشگری شرکت تهیه و تولید و مجتمع سرب و روی انگوران- استان زنجان به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

او گفت: این مجتمع با پتانسیل‌های بی‌نظیر خود دارای پیت عظیم معدن رو باز، معدن زیرزمینی با دو تونل با طول ۱۲۰۰ متر، معدن عظیم سنگ تراورتن، طبیعت بکر و زیبای ورودی ییلاق ماهنشان در سال ۱۳۹۹ با دریافت مجوز به عنوان اولین معدن فعال نسبت به پذیرش گردشگر اقدام کرده است.

اولیایی بیان کرد: گردشگران علاقه‌مند به معدن، زمین‌شناسی و طبیعت می‌توانند علاوه بر بازدید از پتانسیل‌های گردشگری این معدن از امکانات رفاهی شامل مهمانسرا، سویت‌های اسکان، رستوران و امکانات ورزشی این مجتمع استفاده کنند.

مجتمع معدنی سرب و روی انگوران در شهرستان ماهنشان در ۱۲۵ کیلومتری جاده زنجان- دندی و تکاب قرار دارد که جزو معدود معادن فعال کشور (از سال ۱۳۰۱) است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401111993133

برچسب‌ها