تعیین عرصه و حریم ۲۰ محوطه و تپه تاریخی آذربایجان غربی انجام می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری عرصه و حریم ۲۰ محوطه و تپه تاریخی استان در سال جاری تعیین می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به اهمیت تعیین عرصه و حریم محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی استان و به منظور حفاظت از عرصه و حرایم، امسال مصوب شده است تا عرصه و حریم ۲۰ محوطه و تپه تاریخی آذربایجان غربی انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این محوطه‌ها شامل پنج محوطه تاریخی قوچ‌اوجاقی، نریمان‌تپه، ورمزیار، قلعه شدی و تپه‌باشی در پلدشت، سه محوطه تاریخی علی‌آباد، کول‌تپه و قلعه سردار در بوکان با مشارکت شهرداری این شهرستان، کشمش‌تپه ماکو، قزل‌قلعه شوط و عرب‌دیزج چالدران، تپه فیروزآباد چهاربرج، تپه‌های قالا باشی، حاجی‌فیروز، ساخسی‌تپه، نظام‌آباد، میآباد، پیزدلی و بیگم‌قلعه نقده و تپه ترمنی ارومیه هستند.

او ادامه داد: تاکنون عملیات گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم بیشتر این محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی انجام شده و تعدادی از آنها نیز در حال انجام است.

صفری گفت: همچنین عملیات نقشه‌برداری به منظور تعیین حریم محوطه‌های موت‌آباد پیرانشهر، تخ‌تخ تپه تکاب و جهودلرتپه شاهین‌دژ و تپه توپراق‌قلعه و گوی‌تپه ارومیه در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: انجام این تعداد از تعیین حریم محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی استان در سال جاری نقطه عطفی در فرایند تعیین حریم محوطه‌ها و تپه‌های آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha