اصفهان میراث‌دار یک سوم رشته‌های صنایع‌دستی دنیاست/ صنایع‌دستی، سفیر فرهنگی و هنری ایرانیان است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان میراث‌دار یک سوم رشته‌های صنایع دستی دنیاست و از رشته‌های صنایع دستی ثبت شده در ایران، حدود دو سوم آن در اصفهان است.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: صنایع دستی، سفیر فرهنگی و هنری مردم کشور است بنابراین هنرمندان این عرصه، مرزبانان فرهنگ و هنر به‌شمار می‌آیند.

او با بیان اینکه اصفهان با برخورداری از این ظرفیت ها، شهر جهانی صنایع دستی نام گرفته است، اظهار داشت: اصفهان شهر موزه ای است که آن را مهد تمدن، فرهنگ، ادب، هنر، علم، ایثار و حکمت می شناسند.

مرتضوی اضافه کرد: جای جای استان اصفهان جلوه هایی از هنر و خلاقیت صنایع دستی را در خود پرورش داده است و در کنار آن آیین ها، باورها، سنت ها و ارزش های برآمده از فرهنگ پویای این دیار کهن به بالندگی رسیده و از مصادق بارز میراث فرهنگی ملموس و ناملموس است.

استاندار اصفهان گفت: در عصری که پدیده جهانی شدن مرزهای جغرافیایی و اقتصادی کشورها را در نوردیده و فرهنگ اصیل سرزمین ها را به مخاطره انداخته است، ضرورت پاسداشت آن بیش از پیش آشکار شده و هنرمندان بویژه در عرصه صنایع دستی مرزبان اصلی جغرافیای فرهنگ و هنر تمدن خود هستند و باید از آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021400752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha