مشگین‌شهر مجموعه‌ای کم‌نظیر از جاذبه‌های گردشگری است/ تعدد پروژه‌ها و لزوم تخصیص اعتبارات بیشتر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مشگین‌شهر مجموعه‌ای کم‌نظیر از جاذبه‌های گردشگری است که پروژه‌های مهمی نیز در این شهرستان در حال احداث هستند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه با فرماندار مشگین‌شهر، گفت: مشگین‌شهر مجموعه‌ای کم‌نظیر از جاذبه‌‎های متنوع گردشگری در حوزه‌های طبیعی، تاریخی و انسان‌ساخت است که امروزه نیز شاهد توسعه تاسیسات و احداث پروژه‌های مهمی در این شهرستان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: سرمایه‌گذاران بسیاری متقاضی سرمایه‌گذاری در این شهرستان هستند و چند پروژه بزرگ نیز به زودی عملیات اجرایی خود را آغاز می‌کنند که همه این موارد نیازمند تامین زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌ها است.

او تاکید کرد: در حال حاضر عملیات توسعه زیرساخت‌ها برای پروژه‌های متعددی در مشگین‌شهر اجرا می‌شود اما با توجه به تعدد پروژه‌ها نیاز داریم که فرماندار شهرستان از محل اعتبارات فرمانداری نیز اعتباراتی را برای این منظور تخصیص دهد.

محمدی ادیب با اشاره به نیاز همه حوزه‌ها از جمله معرفی قابلیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی به هم‌افزایی و تامین اعتبارات لازم، ادامه داد: موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر در اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی قرار دارد و امسال این موضوع به سرانجام می‌رسد تا شاهد فعالیت آن باشیم.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه با اشاره به اولویت گردشگری برای این شهرستان، گفت: گردشگری شهرستان در مسیر توسعه قرار دارد و در سال گذشته نیز اقدامات مهمی در این راستا انجام شده است که آسفالت ۶۲ کیلومتر از جاده‌های شهرستان از آن جمله است.

شهرام محمدی اضافه کرد: با توجه به وسعت و جمعیت مشگین‌شهر مسائل مهم مختلفی در سطح شهرستان وجود دارد که باید به همه آنها بپردازیم اما به دلیل اهمیت حوزه گردشگری تلاش می‌کنیم اعتبارات مناسبی را به این حوزه تخصیص دهیم و پروژه‌هایی مثل تکمیل مسیر دسترسی قینرجه و موزه مشگین‌شهر در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022101118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha