دریاچه گهر در مسیر ثبت کنوانسیون بین‌المللی رامسر

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پرونده دریاچه گهر جهت ثبت در کنوانسیون بین‌المللی رامسر تکمیل و به سازمان مرکزی ارسال شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، محمدنبی حسنوند ۲۵ اردیبهشت ماه با بیان اینکه شرایط ثبت تالاب‌ها در کنوانسیون بین‌المللی رامسر دارای ضوابط و شرایط خاصی است که با توجه به قابلیت‌های مورد نظر توسط داوران بین المللی بررسی و ثبت می‌شود، افزود: در این راستا پرونده ثبت دریاچه گهر در کنوانسیون رامسر در قالب چارچوب و جداول مخصوص کنوانسیون به طور کامل تکمیل و به سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست ارسال شده است.

معاون محیط زیست لرستان اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم و داوری بین المللی پرونده دریاچه گهر در صورت تایید در کنوانسیون بین المللی رامسر ثبت خواهد شد که در این صورت این دریاچه امکان استفاده از مزیت‌های این کنوانسیون را خواهد داشت.

او ادامه داد: این پرونده برای نخستین بار توسط کارشناسان داخلی و با توان فنی بالا انجام شده و خوشبختانه مورد تایید سازمان مرکزی نیز قرار گرفته است.

حسنوند یادآور شد: در مرحله نخست پرونده دریاچه گهر ارسال شده است که در صورت ثبت مبنایی برای ثبت تالاب های دیگر استان خواهد بود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: در صورت ثبت این دریاچه در کنوانسیون رامسر پرونده تالاب‌های پلدختر نیز به دلیل داشتن شرایط مورد نظر و تخریب و تصرفات کمتر تکمیل و ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha