آمادگی اداره کل کرمان برای احیا و سامان‌دهی بناهای تاریخی بم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در دیدار فرماندار بم گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان با همراهی اوقاف و فرمانداری بم آمادگی احیا، مرمت و سامان‌دهی بناهای تاریخی بم را دارد.

به گزارش میراث آریا، سعید شاهرخی یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ در دیدار با فرماندار بم گفت: احیا، مرمت و سامان‌دهی بناهای تاریخی شهرستان بم از اولویت‌های اداره کل کرمان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان افزود: در خصوص مرمت امام‌زاده عبدالله(ع) نارتیج با ارائه طرح مرمت از طرف متولیان امام‌زاده برابر ضوابط میراث فرهنگی و تحت نظارت اداره کل با همراهی اوقاف و توافق صورت گرفته در خصوص بقاع متبرکه جهت مرمت و ساماندهی فضای پیرامونی آماده همکاری هستیم.

او اظهار کرد: در خصوص موقوفه مسجد وکیل با تهیه نقشه مسجد و برداشت سایت پلان جهت طرح اولیه و پیش بینی اعتبارات در سال ۱۴۰۳ طرح جامع مرمت دیده شود  و با همراهی خیرین میراث‌فرهنگی، اوقاف امور خیریه و اداره کل در جهت مرمت و احیا مسجد اقدام خواهد شد.

شاهرخی افزود: نظر به پراکندگی آثار وقفی در سطح استان همراهی اوقاف ستودنی و قابل تقدیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در خصوص ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان بم نگاه اداره کل تسریع و تسهیل امور است.

او در ادامه بیان کرد: در خصوص ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در آثار و ابنیه تاریخی شهرستان بم تعامل جهت واگذاری در دستور کاربوده و سرمایه‌گذاران در کنار نگاه انتفاعی رویکرد همراهی و دلسوزی برای آثار تاریخی را  لحاظ کنند.

شاهرخی گفت: سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری و اقامتی همراهی و همکاری تمام و کامل اداره کل  با شهرستان وجود داشته  و آماده صدور مجوز و معرفی جهت اخذ تسهیلات در سریع‌ترین زمان هستیم.

شایان ذکر است عملکرد ارگ بم در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ شامل بهره‌برداری فاز دوم نورپردازی ارگ تاریخی بم، راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در سربازخانه ارگ، مرمت خانه‌های ارگ تاریخی برای راه اندازی بوتیک هتل مشتمل بر مرمت خانه حاکم و خانه یهودی ها است.

پروژه‌های پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۳ شامل که بهره‌برداری از موزه ارگ تاریخی، مرمت فاز دوم سربازخانه، مرمت فاز دوم اصطبل حکومتی، مرمت خانه های تاریخی، مرمت مدرسه میرزا نعیم و اصلاح وضعیت برق رسانی به ارگ تاریخی بم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030600243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha