به گزارش میراث آریا،محمد ثابت اقلیدی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری کشور گفت: مصادیقی که از طریق این سامانه قابل پیگیری است، شامل هفت محور اصلی است که به تمامی دستگاههای اجرایی استان نیز ابلاغ شده است. هدف از اجرای این طرح، ارتقای شفافیت، تسهیل فرایندها و افزایش رضایت ارباب رجوع است.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با تشریح این موارد افزود: یکی از محورهای اصلی، عدم اطلاعرسانی و شفاف نبودن قوانین و مقررات در دستگاههای اجرایی است. بسیاری از شهروندان از مقررات و ضوابط اداری آگاهی کافی ندارند و همین امر موجب سردرگمی آنان میشود. دستگاهها موظفاند اطلاعرسانی دقیق و روشن در این زمینه داشته باشند.وی ادامه داد: شفاف نبودن فرایندهای اداری نیز از دیگر موارد قابل پیگیری است. هنگامی که شهروند برای دریافت خدمتی مراجعه میکند، باید بداند آغاز و پایان فرایند کار در چه زمانی و با چه مراحلی انجام میشود.
ثابت اقلیدی تأکید کرد: موضوع تکریم ارباب رجوع و برخورد انسانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. دستگاههای اجرایی باید بازخورد مناسبی از خدمات ارائهشده دریافت کنند و در برابر رضایت یا نارضایتی شهروندان پاسخگو باشند.
او همچنین افزود: یکی از شکایات رایج، دیر باز شدن و زود بسته شدن درهای خدمت است. وقتی شهروند در ساعت اداری به دستگاه مراجعه میکند، نباید با پاسخ «خدمتی ارائه نمیدهیم» روبهرو شود. این موضوع در شأن نظام اداری کشور نیست.
ثابت اقلیدی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین عدم حضور کارمندان در پشت میز خدمت و نبود جانشین برای انجام کار از دیگر مواردی است که شهروندان میتوانند از طریق سامانه ۱۲۸ گزارش دهند. هدف ما از راهاندازی این سازوکار، ارتقای سطح پاسخگویی، افزایش رضایت عمومی و ایجاد اعتماد بیشتر میان مردم و نظام اداری است.
انتهای پیام/
نظر شما