مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اقلید اعلام کرد در روزهای تعطیلات عید سعید فطر بیش از 600 هزار مسافر از اقصی نقاط کشور از مناطق گردشگری شهرستان اقلید دیدن کردند .

محمدرضا قلندری همچنین گفت : قدمگاه امام رضا (ع) سده ، تنگ براق ،امامزاده سید محمد (ص) ، چغور سیاه ، چشمه محمد رسول الله (ص ) و غوره دان از جمله جاذبه ها و اماکن دیدنی شهرستان بود که گردشگران و مسافران از آن ها بازدید کردند.

قلندری افزود: مسافرت به شهرستان اقلید در تعطیلات عید سعید فطر 93 نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی از خدمات رسانی نهادهای امدادرسان و مدیریت شهری به مسافران تابستانی خبرداد و گفت : نیروی انتظامی ، شهرداری ، هلال احمر ، راهنمایی و رانندگی ، اورژانس ، فرمانداری و دیگر نهادهای متولی با تلاش و آمادگی مناسب ،خدمات رسانی مطلوبی به مسافران داشتند .

قلندری به ضرورت وجود زیرساخت های گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت با توجه به ضرورت ایجاد امکانات اقامتی و رفاهی بویژه در مناطق چشمه سده و تنگ براق این نقاط باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا رضایت خاطر گردشگران و مهمانان بیشتر فراهم شود.

وی به ضرورت ورود سرمایه گذاران بخش های خصوصی بویژه در مناطق نمونه گردشگری اشاره کردو گفت : دراین راستا منطقه نمونه گردشگری سده در اختیار شهرداری به عنوان سرمایه گذار قرار گرفته و در منطقه نمونه گردشگری تنگ براق نیز مطالعات انجام گرفته و زمین محل احداث نیز جا نمایی گردیده همچنین احداث پارکینگ با پیشرفت فیزیکی مناسب توسط میراث فرهنگی از جمله اقدامات است . اما سرمایه گذار هنوز تعیین نشده که با توجه به قرارگرفتن این مناطق در کنار بزرگراه طریق الرضا و آزاد راه شیراز-اصفهان که درامتداد جنوب به شمال کشور در حال احداث بوده این مناطق دارای توجیه اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری  می باشد که امید است با ورود هرچه سریع تر سرمایه گذاران شاهد توسعه این شهرستان در بحث گردشگری باشیم .

گفتنی است شهرستان اقلید یکی از شهرستانهای استان فارس  است. مرکز این شهرستان، شهر اقلید است که با فاصله 220کیلومتری  در شمال شرقی مرکز استان  قرار گرفته است .
پارک انقلاب ، پارک پارسیان ، تفرج گاه محمد رسول الله ، سرداب ،بید سبحان ، دامنه‌های کوه بل ،دریاچه کافتر ،آبشار تنگ براق ،قدمگاه سده ،چشمه بالنگان حاجی آباد ، گور بهرام آسپاس ، باغ گل خارستان و فی منی حسن آباد چشمه‌های متعددی که فضاهای فرح بخش و زیبایی را فراهم آورده‌اند به همراه دامنه کوه‌ها و سواحل رودخانه‌ها از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان اقلید به شمار می‌آیند.. هم‌چنین قلعه‌های قدیمی مانند قلات و شهر آشوب و کاروانسراهای کناس و ... از جاذبه‌های مهم تاریخی منطقه به شمار می‌آیند. شهرستان اقلید به عنوان وسیع‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین شهرستان شمال فارس در چهار راهی بزرگراه اصفهان – شیراز و یزد – یاسوج قرار دارد.

به دلیل بارش برف در زمستان مناظر برفی بسیار زیبایی در فصول پاییز و تابستان چشم را می‌نوازد و در فصل بهار و تابستان چشمه سارهای جوشان و رودهای خروشان تفرج گاههای بی بدیلی را پدید می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 139305118