در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز نمایشگاه و بازارچه نوروزی فروش محصولات صنایع دستی در تاکستان راه اندازی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین؛این نمایشگاه به همت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان و با هدف معرفی و احیای رشته های بومی و سنتی این منطقه برگزار شده است و آثار تولیدی هنرمندان و صنعتگران فعال در واحد صنایع دستی این شهرستان در رشته های مختلف اعم از گليم ، قلمزني ، منبت ، مس ، سفال ، عروسك بافي ، حصير ، سراجي سنتي (چرم) ، تراش شيشه ، معرق ، باتيك و ويتراي و ... جهت ارائه و فروش به معرض نمایش در آمده است .

شایان ذکر است، در این نمایشگاه جهت آشنایی بازدیدکنندگان و علاقمندان با نحوه تولید محصولات مختلف صنایع دستی ،ورک شاپ \" تولید زنده \" رشته های تراش شیشه توسط علی اسماعیلی ، سراجی سنتی توسط مریم شیرزادی و زهرا خدابنده و قلمزنی توسط مهرنوش رحمانی از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی شهرستان تاکستان اجرا می گردد .

این نمایشگاه تا تاریخ 5 فروردین 1394 ، صبح ها از ساعت 9 صبح الی 13 و بعد از ظهر ها از ساعت 16 الی 20 دایر است وعلاقمندان و هنردوستان میتوانند با حضور در اداره میراث فرهنگی شهرستان از آثار به نمایش درآمده بازدید نمایند .

انتهای پیام/

کد خبر 1393122816