جشنواره گردشگري سفر به دشت شقايق كالپوش برگزار مي شود

سرپرست نمايندگي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان ميامي گفت: جشنواره گردشگري سفر به دشت شقايق كالپوش نيمه دوم ارديبهشت ماه امسال برگزار مي شود.

به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «محمد‌صادق رضویان» افزود: این جشنواره برای نهمین سال متوالی است كه برگزار می‌شود.
وي گفت: بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقايق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه های طبیعی منطقه، عرضه صنایع دستی، سوغات، اجراي موسیقی محلی و چوب بازی از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره است.
بخش کالپوش در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر میامی واقع است.این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیر کشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است
 قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری اين منطقه است.
راه دسترسي به اين منطقه طي كردن راه فرعي ميامي به كالپوش است. جنگلهای کالپوش و دیم زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان  سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان ) واقع شده اند.
 

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139501309