برگزاری ورکشاپ رودوزی سنتی زنجان در نمایشگاه

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان از برگزاری ورکشاپ رودوزی سنتی در غرفه استان زنجان در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان،  الناز خدایی فرد روز چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در دومین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران اظهار کرد: ورکشاپ رودوزی سنتی در غرفه این استان واقع در سالن ۴۱ در حال برگزاری است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از هنرهای صنایع‌دستی همانند رودوزی سنتی در استان وجود دارد که در صورت برنامه‌ریزی مناسب، آموزش‌های تخصصی و حمایت مالی از آنها می‌توانند باعث رونق مشاغل خانگی در زنجان شوند.

او گفت: برگزاری ورکشاپ رودوزی سنتی زنجان یکی از ورکشاپ‌هایی است که چهار روز در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران برگزار خواهد شد. این رویداد آموزشی با هدف آشنایی بهتر شرکت‌کنندگان با مبحث رودوزی سنتی شهر زنجان است.

خدایی فرد افزود: یکی از اهداف اصلی ما حمایت و سامان‌دهی مشاغل خانگی خرد و تبدیل آنها به مشاغل پویا و فعال است تا بتوانند به چرخه اقتصادی استان به ویژه خانوارهای با وضعیت اقتصادی ضعیف کمک کنند.

رودوزی های سنتی ،دوخت نخ‌ها و آرایه‌های رنگی بر روی انواع پارچه (ساده یا طرح‌دار) یا چرم بر اساس طرح‌ها و نقش‌های سنتی به روش‌های گوناگون با ابزار مختلف مانند سوزن، برای تزئین پارچه‌ها را رودوزی سنتی می‌گویند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011119931440

برچسب‌ها