«کارخانه سیمان‌ ری»، مقصد گردشگری صنعتی در تهران

کارخانه سیمان ری با عمری نزدیک به 90 سال پس از اجرای فاز نخست مرمت و بازسازی بعد از سال‌ها تعطیلی در ایام نوروز 1402 میزبان علاقه‌مندان به گردشگری صنعتی بود.

نوروز تقی‌پور مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا اظهار کرد:  با همکاری شهرداری منطقه 20 و مدیریت کارخانه سیمان ری در ایام نوروز تورهای نیمروزه گردشگری خاص بازدید از کارخانه سیمان برگزار شد که به دلیل جذابیت و تازگی موضوع مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گرفت.

تقی‌پور گفت: محیط و تجهیزات داخل کارخانه و همچنین داستان بناهای تاریخی نظیر پل ورسک که از تولیدات سیمان این کارخانه ساخته شده است برای گردشگران بسیار جذاب بود.

او افزود: استفاده از کارکنان و کارگرن قدیمی کارخانه سیمان به عنوان راهنما یک ابتکار جذاب بود، وقتی روایت‌های کارخانه سیمان از زبان این راهنمایان برای گردشگران تعریف می‌شد برای گردشگر قابل پذیرش و شنیدنی بود.

مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری گفت: از دستگاه‌‍ های بسیار عظیم ژنراتور تولید برق داخل کارخانه تنها چند عدد در جهان باقی مانده است که همین موضوع برای جذب گردشگران خارجی نیز جذاب است.

تقی‌پور در پایان گفت: گردشگری صنعتی به عنوان یک مکمل در کنار گردشگری مذهبی و تاریخی می‌تواند به توسعه گردشگری شهرستان ری کمک کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131530253

برچسب‌ها