معاون گردشگری مازندران از حضور یک هزار و 128 نفر شاغلین گردشگری در بخش های مختلف خصوصی و دولتی سراسر استان در کلاس های آموزشی  گردشگری قبل از تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران؛مهران حسنی افزود:براساس طرح آموزش توانمند سازی نیروی انسانی  در گردشگری ، دوره آموزشی جهت آموزش عوامل اجرایی و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر ،مدیریت هتلداری ،راهنمایان ایرانگردی ،رانندگان وسایط نقلیه ،مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی ،پلیس انتظامی ،غذا و نوشیدنی ،ارتباط و رفتار با مشتری ،آموزش دهیاران روستاهای هدف و گردشگری سلامت  برگزار شد.

وی گفت:موضوعات مختلف مربوط به  گردشگری در بخش های مختلف خدمت رسانی چون اخلاق حرفه ای ،بازاریابی و فروش الکترونیک ،شناخت و روحیات ملل،آشنایی با قوانین و حقوق گردشگری ،اصول مهمان نوازی ،قوانین و مقررات و ضوابط هتلداری ،وسایل و لوازم پذیرایی و سرو غذا ، از جمله سرفصل های ارایه شده در این دوره های آموزشی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزاری اینگونه دوره های آموزشی را قدمی موثر در جهت نهادینه کردن فرهنگ گردشگرپذیری برشمرد و یادآور شد:آموزش یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه گردشگری است که باید با برنامه  های فراگیر تعامل و همکاری تمامی دستگاه های ذیربط امکانات و بسترهای جذب توریست در استان فراهم می شود.

وی  با بیان اینکه آموزش های گردشگري با رويكرد به تامين نيروي انساني لازم براي توسعه گردشگري برگزار می شود، تصریح کرد:.کارگاه های آموزش گردشگري برگزار شده در چارچوب پاسخگويي به تقاضاي گردشگري در زمينه نيروي انساني مورد نياز صورت گرفته است كه متناسب با نيازهاي واقعي کنونی و  آينده  گردشگری کشور روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/

کد خبر 139312278