فاز سوم پروژه شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان سعدآباد پایان یافت

در آستانه هفته منابع طبیعی، فاز سوم شناسنامه دار کردن 1000 اصله از درختان باغ موزه سعدآباد واحد مرکز مطالعات باغ موزه سعدآباد پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد،معصومه رضوانفر در این باره گفت: با توجه به اینکه باغ موزه سعدآباد دارای گونه های متنوع و منحصر به فرد سوزنی برگ و پهن برگ زینتی با قدمت تاریخی می باشد، به منظور شناسایی، حفاظت و برنامه ریزی اصولی برای احیاء باغ موزه این طرح دو سال پیش با حضور آقای مسعود سلطانی فر،ریاست سازمان،افتتاح گردید و با توجه به وسیع بودن مجموعه و تعداد زیاد درختان، پروژه فازبندی شد.
مسئول واحد مرکز مطالعات باغ موزه سعدآباد افزود: تا کنون سه فاز آن در مجموع شامل 7200 اصله درخت طبق نقشه پلاک کوبی، تکمیل و  شناسنامه الکترونیکی آنها ثبت و وارد سامانه مدیریت درختان شده است.
رضوانفر توضیح  داد:در فاز اول تمامی درختان اطراف موزه ها که شامل گونه های گیاهی منحصر به فرد و اکثرا غیر بومی بود ثبت شدند. فاز سوم به منظور ثبت اطلاعات درختان جنگلی نواحی شمال غربی مجموعه می باشد که گونه غالب آن چنار است و گونه های درختی افرا، داغداغان، اقاقیا،زبان گنجشگ، ازگیل وحشی، گردو، آلوچه ، بادام، گردو و غیره نیز به صورت آمیخته وجود دارد.
وی توضیح داد: پلاک کوبی الکترونیکی  درختان مجموعه با استفاده از تکنولوژی RFID یا سیستم شناسایی توسط امواج رادیویی انجام گرفته است که  جزو طرح های جدیدی است که در سراسر دنیا به صورت مکانیزه و مدرن اجرا می شود و بستری را برای شناسایی و مدیریت و حفاظت درختان به روشهای نوین فراهم می کند.
گفتنی است باغ موزه تاریخی سعدآباد در پهنه پر طراوت کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند و با یک میلیون و صد هزارمترمربع وسعت، قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1394121637