معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی پیش بینی کرد امسال 125 غرفه در بازارچه های تابستانی استان فعال باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، عباس زاده گفت: برگزاری بازارچه های تابستانی صنایع دستی بهترین فرصت برای معرفی آداب و رسوم و هنرهای دستی اصیل استان خراسان جنوبی است که می تواند گام جدی در مسیر رشد و توسعه صنایع دستی استان باشد.

وی ضمن بیان اینکه در سال گذشته، 92 غرفه فعال صنایع دستی در زمان مشابه برگزار شد که به لحاظ تعداد غرفه ها رتبه اول کشوری را صنایع دستی خراسان جنوبی کسب نمود، اذعان داشت: پیش بینی می شود امسال 125 غرفه در بازارچه های تابستانی استان فعال باشند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی  گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی تعداد بازارچه‌های موقت تابستانی را در سطح استان توسعه و گسترش دهیم و از این طریق در کنار معرفی این صنایع و هنرهای صنعتگران استان به مسافران و گردشگران زمینه‌ساز رونق فروش و عرضه این محصولات استان نیز باشیم.
عباس زاده افزود: با توجه به اینکه در ایام تابستان شاهد حضور گردشگران و مسافران متعدد از مناطق مختلف کشور هستیم در راستای معرفی صنایع دستی بومی و سنتی استان بازارچه‌های تابستانی صنایع دستی در استان راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جاجیم بافی و گلیم بافی، سوغات محلی و دم نوش گیاهی، فروش تولیدات صنایع دستی،سفالگری و فروش تولیدات سفال، خراطی سنتی، چلنگری (آهنگری سنتی) و تولیدات چرمی می باشد از جمله رشته هایی است که در این بازارچه فعال خواهند بود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395042645