همايش روز جهاني شعر در شيراز برگزار مي‌شود

معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان فارس با بيان اين مطلب به خبرنگار ميراث آريا(CHTN)،گفت:اول فروردين‌ماه روز جهاني شهر است و با توجه به اينکه مقدمات ثبت شهر شيراز به عنوان دومين شهر خلاق ادبي جهان توسط يونسکو در حال پيگيري است ازسال گذشته سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان فارس برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي اين روز در اين شهر در نظر گرفته است که امسال نيز انجام مي‌شود .

\"امير سوداگران\"افزود:براي سال جديد نيز برنامه‌هاي ويژ‌ه‌اي تدارک ديده شده است که از امروز 26 اسفندماه 86 تا اول فروردين‌ماه 87 ماه ادامه دارد .

وي با بيان اينکه در اين ايام نشست‌هاي ادبي و سخنراني‌هاي علمي و شب‌هاي شعربرگزار مي‌شود ،تصريح‌کرد:متولي اين برنامه بخش زبان و ادبيات دانشگاه شيراز ،بنياد فارس‌شناسي ،سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ،شهرداري شيراز و نماينده ‌انجمن‌هاي ادبي شهر شيراز است .

وي با اشاره به اينکه اين شهر براي دومين بار ميزبان آيين روز جهاني شعر است ، اضافه کرد: براي ايجاد بعد جهاني به اين همايش، از پروفسور \"جيواني درمه\" مترجم ‌ايتاليايي‌ حافظ براي شرکت در همايش دعوت شده است .

سوداگران خاطر‌نشان‌کرد:در اين همايش که از ‪ ۲۶‬ اسفندماه 86 ‌تا يکم فروردين ‪ ۸۷‬ برگزار خواهد شد، مقالات علمي و همچنين نقش شعر فارسي در ديگر مناطق مورد بحث و بررسي مي‌گيرد.

معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان فارس افزود:امسال موضوع علمي سخنراني‌هاي اين همايش تحت عنوان جايگاه و تاثير شعر فارسي در خارج از حوزه فارس است .

وي اضافه‌کرد:در اين همايش در مجموع ‪ ۱۰‬نفر از صاحب نظران حوزه شعر فارسي که‌درزمينه تاثير اشعار فارسي در کردستان،آذربايجان، روسيه، افغانستان و هندوستان تفحص و پژوهش کرده‌اند، سخنراني خواهندداشت ./104







انتهای پیام/

کد خبر 1386122613