به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مازندارن، «سيف الله فرزانه » اظهار داشت: فرزانه ادامه داد: با توجه به تجربيات ساليان گذشته و مهمانوازي مردم ولايتمدار مازندران هيچ کونه تخلفي در راستاي واحدهاي اقامتي و پذيرايي در استان صورت نگرفته و اميدواريم امسال مازندران همانند سال هاي گذشته مهمانوازي خود را اثبات کند.

وي افزود: چاپ دو ميليون و 500 هزار اقلام تبليغاتي و اطلاع رساني از جمله برشور،سي دي،بنر،کتاب،نقشه راهنما نظارت جدي بر رعايت موازين بهداشتي، فرهنگي و تجهيز مناسب کتابخانه ها و مساجد بين راهي،زيبا سازي محيط شهري و بين شهري و روستايي از سوي شهرداري ها،دهياري ها و بخشداري ها گردشگران نوروزي در استان در نظر گرفته است.

مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران اظهار داشت: تامين سوخت واحدهاي اقامتي-پذيرايي و بهداشتي-درماني در مناطق فاقد شهري،استفاده از 100 دانشجو فرغ التحصيل رشته هاي مرتبط با جهانگردي جهت بازرسي به صورت افتخاري،نصب 51 دستگاه تردد شمار آنلاين در محورهاي اصلي استان جهت امار خودروها و گردشگران،طرح ارامش بهاري در 223 امامزاده همراه با برنامه هاي متنوع،طرح خيمه معرفت جهت خدمات دهي فرهنگي،ديني و قراني به زايرين و گردشگران در 27 امامزاده همراه با غرفه هاي سخنراني چندرسانه اي با محصولات فرهنگي،مشاور قراني و قران بخوانيد و نقاشي بکشيد اجرا خواهد شد.

فرزانه افزود: به منظور امنيت راه ها و سامان دهي محورهاي استان طرح ضربتي پاکسازي و زيبا سازي حريم راه ها از سوي راهداران راه و شهرسازي مازندران صورت گرفته است.

وي ادامه داد: 128 پايگاه اطلاع رساني جهت راهنمايي گردشگران در سطح استان،600 غرفه نمايشگاه صنايع دستي در 3 سطح منطقه اي،استاني و ملي جهت ارايه محصولات صنايع دستي و سوغات هنرمندان و صنعت گران مازندراني و يک نمايشگاه ملي با حضور هنرمندان سراسر کشور در شهرستان نوشهر انجام شده است.

مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران به 13 موزه اعم از دولتي متعلق به سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران و بخش خصوصي در سطح استان از 9 صبح الي 9 شب به صورت رايگان فعاليت دارند.

فرزانه به جاذبه هاي ديدني درياي آرام ،باغ تاريخي عباس اباد،شبه جزيره ميانکاله،سايت موزه گوهر تپه،مساجد تاريخي فرح اباد، پارک تلار قائم شهر، پل ورسک، پارک جنگلي جوارم،آبندان ازباران، منطقه نمونه گردشگري ساحلي سيترا،منطقه نمونه گردشگري خرما چال،محورهاي گردشگري دوهزار و سه هزار از جمله مناطق زيباي استان پذيراي گردشگران نوروزي است

وي با اشاره به اينکه در چند سال اخير سفر براي گردشگران آسان تر از گذشته شده است افزود: مازندران به دليل دارا بودن سه فرودگاه رامسر، نوشهر، ساري و مسيرهاي ريلي،6 راه مواصلاتي بکر و زيباي گيلان - مازندران،چالوس –تهران،آمل-تهران،قائم شهر-سوادکوه،ساري-کياسر-سمنان و راه معنوي طريق الرضا به گلستان و مشهد بيشترين گردشگر را خدمات دهي مي کند.

مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران يادآور شد: مازندران به دليل دارا بودن تنوع اقليمي 4 فصل و نزديکي به پايتخت،جاذبه هاي تاريخي،فرهنگي و طبيعي و مهمانوازي مردم مازندران و تشکيل ستاد تسهيلات سفر منسجم و متحد در استان از جمله فاکتورهاي جذب گردشگر است.

فرزانه افزود: امسال مقام معظم رهبري در ديدار با جمعي از دست اندرکاران سفرهاي نوروزي فرموده اند که اميدواريم ايام عيد و تعطيلات نوروزي به تمامي مردم ايران خوش بگذرد و مردم اين ايام را با شادي و شيريني سپري کنند .

وي اظهار داشت: آشنايي گردشگران از ظرفيت هاي فرهنگي،افزايش نشاط عمومي و افزايش مدت اقامت گردشگران استان از جمله محورهاي سفرهاي نوروزي امسال است.

مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران تصريح کرد: اجراي مراسم اييني و سنتي نوروز خواني،نمايش هاي خياباني،کنسرت موسيقي پاپفموسيقي بومي محلي،جشنواره تخم مرغ رنگي،جشنواره پخت غذاهاي محلي و نمايشگاه کتاب از جمله برنامه هاي امسال مازندران است.

فرزانه با اشاره به در پيش بودن ايام فاطميه و احترام به اين ايام اظهار داشت: با توجه به اينکه مازندران ديار علويان و مرکز جهان تشيع است ستاد تسهيلات سفر برنامه هاي متنوع معنوي،مذهبي و فرهنگي را در نظر گرفته است.

وي معاونت امنيت ستاد تسهيلات سفر، فرهنگي،بهداشت و درمان،خدمات رساني و امور رفاهي،ارتباطات و اطلاع رساني،اسکان و پذيرايي جهانگردي،بودجه و امار و طرح دريا را از 9 معاونت ستاد تسهيلات سفر مازندران اشاره کرد.

مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به اينکه 28 اسفندماه امسال مانور آمادگي ستاد تسهيلات سفر جهت پذيرش گردشگران نوروزي انجام شده است گفت: قرارگاه نوروزي معاونت امنيت با محوريت نيروي انتظامي استان با بسيج 13 هزار نيرو در 130 ايستگاه پليس علاوه بر پاسگاه هاي انتظامي در استان براي راهنمايي گردشگران شروع بکار کرده اند.

فرزانه ادامه داد: 75 هزار نفر شب اقامت گردشگران در هتل ها،هتل اپارتمان،مهمانپذيرها،مجتمع اقامتي دولتي،زائرسراها،پناهگاه هاي ساحلي و منازل استيجاري و تعداد 330 واحد پذيرايي بين راهي در محورهاي استان و همچنين تعداد 186 دفتر مسافرتي و خدماتي که برنامه هاي تور يکروزه را بر عهده دارند.

وي با بيان اينکه واحدهاي اقامتي و پذيرايي هيچگونه افزايش نرخ را در ايام نوروز نخواهند داشت يادآور شد: يک هزار و 538 ناظر وظيفه نظارت و بازرسي شامل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، دانشگاه علوم پزشکي ،تعزيرات حکومتي و سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران بر تمامي صنوف در استان را بر عهده دارند .

مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به اينکه تعزيرات حکومتي مازندران از 9 صبح لغايت 9 شب آماده پاسخگويي به شکايات است افزود: امسال به دليل شفاف بودن موضوعات در راستاي ارتباط با واحدهاي اقامتي و پذيرايي تذکري صورت نخواهد گرفت و در صورت مشاهده تخلف پلمپ صورت خواهد گرفت.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 139112296