تنديس جديد شيخ ابوالحسن خرقاني در زادگاهش رونمايي شد


به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان، «حميد يزداني» اظهار داشت: اين تنديس توسط استاد حميد شانس - از مجسمه سازان نامي کشور- ساخته شده است.
وي افزود: وزن اين تنديس بالغ بر 400 کيلوگرم بوده و ارتفاع آن به يک متر و 60 سانتيمتر مي رسد و جنس آن نيز از نوع آلياژ برنج است.

وي با اشاره به اينکه روستاي قلعه نو خرقان از زمره روستاهاي هدف گردشگري بخش بسطام شهرستان شاهرود است،گفت: مجموعه تاريخي – فرهنگي شيخ ابوالحسن خرقاني يکي از پربازديدترين مجموعه هاي تاريخي و گردشگري استان سمنان است.

شيخ ابوالحسن علي بن‌جعفر بن ‌سلمان خرقاني عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجري از چهره‌هاي بسيار درخشان عرفان ايراني است .

گفتار و کردار اين عارف ايراني که در روستاي قلعه خرقان شهرستان شاهرود مي زيسته است، در طي گذشت نزديک به يک‌هزار سال همواره مورد توجه، دقت، مطالعه و سرمشق عارفان و شاعران و متفکران و محققان بوده است.

حسن سلوک و عنايت به اخلاق و منش انساني شيخ خرقان چنان بود که امروز پس از گذر سالهاي مديد از خاموشي دنيوي اين مرد بزرگ، آتش عشق جاودانه اش همچنان پر شور اســت و سخن جاودانه اش همچنان به گوش مي رسد که« هر که در اين سرا در آيد نانش دهيد از ايمانش نپرسيد چه آنکه در نزد باري تعالي به جان ارزد بر خوان بوالحسن البته به نان ارزد».

انتهای پیام/

کد خبر 139203078