تجهیز موزه آبگینه و سفالینه های ایران به سیستم راهنمای الکترونیک

مدیرکل موزه ها، اموال منقول فرهنگی، تاریخی کشور گفت: موزه آبگینه و سفالینه های ایران به سیستم راهنمای الکترونیک مجهز شد.


محمدرضا کارگر در گفتگو با میراث آریا(chtn) افزود: با توجه به شرایط موجود در موزه های کشور، اداره کل موزه ها با در نظرگرفتن سیاست ها و شرح وظایف مصوب خود در راستای همگام سازی موزه ها با تکنولوژی های روز دنیا برای معرفی دقیق، جذب، ترغیب و حمایت از بازدیدکنندگان از موزه ها، پس از بررسیهای فنی و کارشناسی در زمینه راهنماهای الکترونیکی در موزه ها استفاده از سیستم های بلوتوث در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی های فنی و انتخاب شرکت مورد اعتماد، موزه آبگینه برای اجرای آزمایشی پروژه انتخاب شد و تمام اطلاعات اشیاء و تالارهای موزه آبگینه در استدیوهای حرفه ای تبدیل به فایل شد و پس از طراحی نرم افزار ارسال بلوتوث به تأیید اداره کل موزه ها رسید.

وی تصریح کرد: اطلاعات ارائه شده در محل موزه آبگینه از طریق دستگاه فرستنده بلوتوث قابل دریافت با گوشی های تلفن همراه است و در بازدیدکنندگان می توانند قبل از بازدید، فایل مذکور را از طریق سایت اینترنتی اداره کل موزه ها با آدرسhttp://gomchto.ir از بخش اطلاعات موزه ها دریافت کنند.

کارگر ادامه داد: این اداره کل در نظر دارد در آینده نزدیک موزه های سراسر کشور را بر حسب اولویت تعداد بازدیدکنندگان به این امکان مجهز کند.

مدیر کل موزه ها در رابطه با مزایای اجرای این طرح گفت: ارائه اطلاعات کامل و دقیق به بازدیدکنندگان، ارائه بروشور الکترونیک تصویری و صوتی به بازدیدکنندگان و کاهش هزینه های موزه از مهمترین مزایای اجرای این طرح در موزه هاست.

انتهای پیام/

کد خبر 139209292