احیای بافت قدیم بوشهرو سیراف در اولویت برنامه های میراث فرهنگی است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت داشتن همه بناهای تاریخی، باستانی و فرهنگی در این استان، احیای بافت قدیم شهرهای بوشهر و سیراف در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، ابراهیم فروزانی در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: بافت تاریخی شهر بوشهر یک بافت ویژه در کشور است و دارای معماری شهری و ارزشمند و از نظر فرهنگی و تاریخی نیز دارای اهمیت بالایی است.

وی اضافه کرد: این بافت تاریخی تنها یک میراث فرهنگی استانی یا ملی نیست بلکه میراثی برای جهان است و اگر اقدامات موثری برای احیای این بافت انجام شود می توانیم آن را به ثبت جهانی برسانیم.

فروزانی ادامه داد: در سال های اخیر به مرکز شهر بوشهر توجه کمتری شده و نیاز است مسوولان مرتبط با برنامه ریزی در این زمینه وارد کار شوند.

وی با تاکید بر این که هم اینک خدمات شهری، پاکسازی و جمع آوری زباله در بافت تاریخی بوشهر مطلوب نیست ،افزود: زیرساخت های بافت قدیم بوشهر دارای مشکلاتی است و هیچ گونه اعتباری برای پروژه های در دست ساخت وجود ندارد.

فروزانی ادامه داد: مجموعه تاریخی و باستانی سیراف نیز قابلیت ثبت جهانی دارد که می تواند تا همیشه فارس بودن خلیج فارس را اثبات کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مجموعه های نفت و گاز که در نزدیکی سیراف هستند باید بخشی مهم از هزینه های مرتبط با احیای این مجموعه را قبول کنند.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 139212153