اولين موزه خصوصي سيار كودك درمشهد راه اندازي مي شود


اولين موزه خصوصي سيار كودك با موضوع معرفي آثار فرهنگي و تاريخي و ميراث فرهنگي ملموس و ناملموس و با هدف آشنايي هرچه بيشتر كودكان با موضوع صلح و فرهنگ در مشهد راه اندازي مي شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، اين موزه براي اولين بار در كشور به همت موسسه ملي فرهنگ سازان كودكان پارس در مشهد راه اندازي و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده اين موزه در استان هاي مختلف به معرفي آثار و بناهاي تاريخي و نيز ميراث فرهنگي ناملموس و تشريح صلح و فرهنگ مي پردازد.

در همين ارتباط سوسن نيك ذات بنيانگذار و مدير عامل موسسه ملي فرهنگ سازان كودكان پارس با اشاره به مهمترين اهداف راه اندازي اين موزه اشاره كرد  و گفت: اين موزه با هدف آشنايي هرچه بيشتر كودكان با موضوع صلح و فرهنگ در كشور راه اندازي شده و قصد داريم تا به تمام كودكان ايران و جهان اين نكته را يادآوري كنيم كه ايرانيان در طول تاريخ افراد صلح دوستي بوده اند و آثاربه جاي مانده از پيشنيان اين نكته را يادآوري مي كند كه ايران مهد صلح و دوستي است.

وي خاطر نشان كرد: دوست داريم تا در اين موزه با سفر به استان هاي مختلف كشور زمينه آشنايي هرچه بيشتر كودكان با ميراث فرهنگي و صلح را فراهم كنيم.
 

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393122750