انجام ۷ هزار بازدید از سرویس‌های بهداشتی استان کرمانشاه

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۷ هزار بازدید از سرویس‌های بهداشتی و تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری در بازدید از تاسیسات گردشگری استان با اعلام این خبر اظهار کرد: نظارت بر سرویس‌های بهداشتی به عنوان اولویت مورد تاکید وزیر میراث‌فرهنگی به صورت جدی در سطح استان کرمانشاه در دستور کار اداره‌کل قرار دارد. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: در سطح استان ۲۸۰ واحد دارای سرویس بهداشتی عمومی شناسایی شده است که از ابتدای مردادماه تا پایان مهرماه، بیش از ۷ هزار مورد بازدیدهای نظارتی از آنها انجام شده است.

او ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار مورد بازدید در مهرماه از سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و بین راهی و حوزه تاسیسات گردشگری استان انجام شده است  که از این تعداد ۹۰ مورد منجر به تذکر شده است.

امیری گفت: همچنین در سطح استان تعداد ۸۶۸ چشمه سرویس بهداشتی در حال ساخت بوده که از این تعداد حدود ۴۵۰چشمه به بهره برداری رسیده‌است.

او افزود: همچنین ۶۰ تابلو راهنمای سرویس بهداشتی در حال ساخت است که با هماهنگی اداره راهداری و حمل ونقل و جاده‌ایی برای نصب در دست اقدام است و تعداد ۴۰ تابلو راهنمای سرویس بهداشتی در سطح شهرستان‌ها نصب شده است.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از هزینه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز، سامان‌دهی و نصب تابلوهای سرویس بهداشتی تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی استان خبرداد و گفت: مکاتباتی با اداره اوقاف و امور خیریه برای تهیه بانک اطلاعات مساجد استان انجام شده است که پس از تکمیل اطلاعات و با هماهنگی بیشتر برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران مساجد مزبور در طول شبانه روز باز شوند. 

او تصریح کرد: نظافت مستمر سرویس هاب بهداشتی تحت پوشش و اماکن تاریخی در نقاط استان در دستور کار مسئولان پایگاه‌های میراث‌فرهنگی قرار دارد.

امیری گفت: همچنین ۱۷ نقطه پیشنهادی برای احداث مجتمع‌های خدماتی بهداشتی در سطح استان با هماهنگی فرمانداری‌های مشخص شده است که برای استعلام نقاط به ادارات‌کل ذیربط ارسال شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha