لوح ثبتی مسجد تاریخی روستای گلال پاوه رونمایی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه از برگزاری آئین رونمایی از لوح ثبتی مسجد تاریخی روستای گلال در این شهرستان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، هادی شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: آیین رونمایی از لوح ثبتی مسجد تاریخی روستای گلال با هدف حفظ میراث ملموس و بافت تاریخی اورامانات با حضور مدیران شهرستان، معاون فرماندار و مسئول پایگاه منظر جهانی هورامان/اورامانات استان کرمانشاه برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه با اعلام اینکه حفظ میراث معنوی و مذهبی، ترویج گردشگری مذهبی و جذب مسافرین از اولویت‌های این اداره است، افزود: معرفی ظرفیت‌های جدید گردشگری در شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه با جدیت دنبال می‌شود. 

او ضمن تشکر از همیاری مردم روستای گلال در برگزاری این مراسم، گفت: برگزاری این آئینو مراسمات زمینه ساز فعال نمودن فضای شادی و نشاط و همچنین ترویج فرهنگ مشارکت در توسعه گردشگری منطقه است. 

شریفی گفت: از ابتدای سال تا کنون سه برنامه از جمله رونمایی از لوح ثبتی مراسم گَل  شهر باینگان و مراسم افطار راهنمایان و متصدیان گردشگری شهرستان برگزار شده است و امید آن می رود سالی پویا برای صنعت توریسم در شهرستان پاوه باشد.
 
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه اظهارکرد: ثبت مساجد و همچنین ابنیه تاریخی و حفظ بافت با ارزش از اولویت‌های کاری اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خواهد بود.

او تاکید کرد: پاوه از شهرستان‌های پیشران در صنعت گردشگری غرب کشور است که سند توسعه آن برمبنای توریسم وزیر شاخه‌های آن نگاشته شده است. 

لازم به ذکر است، این برنامه با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای گلال بخشداری مرکزی پاوه و پایگاه منظر تاریخی فرهنگی اورامانات و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha