برگزاری همایش بزرگ «گویجه‌قعله» به مناسبت هفته مراغه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه ضمن اشاره به آماده‌سازی برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته مراغه، از برگزاری همایش بزرگ «گویجه‌قعله» در هفته مراغه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، جواد محرم‌پور با اعلام این خبر گفت: همایش بزرگ گویجه‌قلعه مراغه که با ابتکار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه تدارک دیده شده است در روز ۲۱ اردیبهشت در محل این قلعه تاریخی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه ادامه داد: اتوبوس‌های رایگان گردشگری، برنامه موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، بازارچه‌های سنتی و نمایش محصولات صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌هایی‌ست که در همایش بزرگ گویجه‌قلعه مراغه برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنین در اولین روز از آغاز هفته مراغه مصادف با ۱۶ اردیبهشت، خبرنگاران، عکاسان و فعالان فضای مجازی آذربایجان‌شرقی به‌مناسبت آغاز این هفته از جاذبه‌های تاریخی کهن‌شهر مراغه بازدید کرده و کارشناسان باستان‌شناسی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراغه ضمن همراهی اصحاب رسانه، توضیحاتی درخصوص آثار تاریخی و اطلاعات جامع این آثار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه منتقل کردند.

محرم‌پور با اشاره به معماری‌های گوناگون دوره‌های مختلف تاریخی در شهرستان مراغه بیان کرد: به‌مناسبت هفته مراغه المان‌های آجری به شیوه معماری مشابه با آثار تاریخی موجود در این شهر طراحی و در محل پارک مراغه نصب شده است که این المان‌ها استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان و گردشگران به‌همراه داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha