اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کرمانشاه رشد خوبی داشته‌اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه رشد فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کرمانشاه و کشور را در سال‌های اخیر بسیار خوب ارزیابی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، عبدالوحید محمدی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در روز اول سومین سمینار ملی آموزشی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران به میزبانی کرمانشاه، با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در بحث اقتصاد، اظهارکرد: جذب گردشگرانی با سلائق و روحیات مختلف یکی از دشواری‌های حوزه گردشگری است که در این زمینه باید آموزش‌های لازم به فعالین گردشگری داده شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: از سویی، در حوزه گردشگری فعالینی هستند که با یک ایده ساده و کوچک می‌توانند به درآمدزایی رسیده و رونق اقتصادی داشته باشند که این موضوع را در بین برخی از فعالین گردشگری کرمانشاه دیده‌ایم. 

او افزود: البته صنعت گردشگری در کشور ما به جایگاه اصلی خود دست پیدا نکرده، با این وجود در برخی از زیرشاخه‌های آن مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی توانسته رشد خوبی داشته باشند. 

محمدی از گردشگری به عنوان یک اقتصاد پاک نام برد و ادامه داد: در گردشگری می‌توان با کمترین امکانات و سرمایه شغل ایجاد کرد و چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در آورد، بنابراین فعالین گردشگری می‌توانند با روحیه  مطالبه‌گری خود، تشکیل تشکل‌های قوی و برنامه‌ریزی مناسب دولت را تشویق کنند که از آنها حمایت‌های بیشتری داشته باشد. 

او در پایان ضمن خیرمقدم به مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور که دراین سمینار شرکت کرده‌اند، گفت: مواجه فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در قالب چنین جشنواره‌هایی عامل پیوند بیشتر و همدلی ملت ایران خواهد شد و تبادل اندیشه‌ها و تجربیات فعالین گردشگری در این سمینار پیامدهای مثبت خوبی را برای فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی به همراه خواهد داشت. 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha