به گزارش میراثآریا، غلامحسین مظفری شامگاه سهشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در مراسم شکرانه خدمتگزاران زائران و گردشگران نوروزی خراسان رضوی، که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار ما این است که میزبان زائران امام رضا (ع) هستیم و این افتخار را باید بهعنوان یک سرمایه و برکت برای خود و استانمان بدانیم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طبیعی است که این حجم بالای زائران مشهد نعمتی برای ما خراسانیها محسوب میشود. افتخار ما این است که میزبان زائران امام رضا (ع) هستیم و این افتخار را باید به عنوان یک سرمایه و برکت برای خود و استانمان دانیم.
او ادامه داد: تلاش میکنیم از این فرصت به بهترین نحو بهرهبرداری کنیم، در طول مدت خدمترسانی به زائران و مسافران متوجه شدیم که همه با دل و جان کار میکردند و برداشت من این بود که هیچکدام از افرادی که مشغول خدمت بودند، این کار را بهعنوان یک تکلیف اداری یا وظیفه نمیدانستند، بلکه با عشق و علاقه و نیت خدمت به زائران امام رضا (ع) پای در عرصه خدمت گذاشته بودند؛ این خود یک ارزش است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بارها گفتهام که خراسان رضوی و مشهد دانش و تجربه خوبی برای میزبانی و استقبال از زائران امام رضا (ع) دارند، این پشتوانه تجربی و دانشی که در این سیستم کسب شده، سرمایهای ارزشمند است. امسال از نزدیک شاهد بودم که بهترین خدمات ارائه شد، البته ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد که باید به آنها توجه کنیم، اما این نواقص نباید سبب انکار تلاشهای صورت گرفته شود.
مظفری اظهار کرد: امسال در برخی از خدمات، خلاقیتهای جدیدی به کار گرفته و در نوع خدمات و مواجهه با مسائل، پیشرفتهایی مشاهده شد، حتماً باید از فرصتها برای بهبود خدمات استفاده کنیم. این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته، نعمت بزرگی است که زائران امام رضا (ع) به ما دادهاند و باید قدر آن را بدانیم.
او ادامه داد: برای ما افتخار است که توفیق خدمترسانی نصیبمان شده است و باید از این فرصت بهخوبی استفاده کنیم، به نظر میرسد که باید تلاش بیشتری برای خدمترسانی شایستهتر به زائران داشته باشیم و خدمات هوشمندانهای تعریف کنیم، امسال بخشی از این خدمات به منصه ظهور رسید و قدمی به جلو بود، در همین راستا نیز در ادامه راه باید برای زائران برنامهریزیهای از مبدا تا مقصد انجام و خدمات مدیریت شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: برای برنامهریزی و مدیریت سفر نیز باید از تمام استانها و استانداران آنها کمک گرفت و جلساتی را برای پیشبینی سفرهای آینده برگزار کنیم، چراکه با برنامهریزیهای مدون میتوان لذت را برای مسافران و زائران در طول سفر بیشتر کرد. امسال نیز برنامهریزیها و اقداماتی که انجام شد بسیار موثر بود و مسافران قطعا در سفر آرامش بیشتری را تجربه کردند.
او خاطرنشان کرد: من نیز امیدوارم در ادامه مسیر میزبانی از مسافران و زائران از فرصتهای موجود به خوبی بهره ببریم و بتوانیم در مناسبتهای آینده آماده و پذیرای زائران امام رضا (ع) باشیم.
مشهدالرضا میزبان حدود ۶ میلیون مسافر نوروزی شد
همچنین جانشین ستاد خدمات سفر استانداری خراسان رضوی گفت: مشهدالرضا در نوروز ۱۴۰۴ میزبان حدود ۶ میلیون مسافر نوروزی شد.
حجت الاسلام علی عسکری افزود: خدمترسانی در ۲ دوره اوج سفر طی ایام تعطیلات نوروز امسال رقم خورده است.
او آمار تشرف در لحظه تحویل سال در حرم رضوی را نزدیک به پنج میلیون نفر اعلام و اظهار کرد: خدمات در حوزه زیارت در تمامی بخشها به خوبی انجام شده است.
عسکری خدمترسانی به مسافران و زائران نوروزی در سطح شهر مشهد را نیز مثال زدنی و شایسته قدردانی ارزیابی کرد و کاشت ۱۴ و نیم میلیون بوته گل در سطح این شهر را نمادی از تلاش برای زیباسازی شهر دانست.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۴ فرمانداری و دهیاری در تمامی استان در اجرای پویش«نه به تصادف» تلاش مضاعف در آگاهی رسانی داشتند.
عسکری افزود : ۶۹ بیمارستان و ۵۶۵ مرکز تشخیصی در حوزه پزشکی خدمت رسانی در این ایام را بر عهده داشتند همچنین در کمیته امداد و نجات علاوه بر پایگاههای امداد و نجات ، ۲۰ پایگاه استقبال از بهار نیز برپا شده بود.
او ادامه داد: کارگروه ملی زیارت که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، در حوزه زیرساختی مصوبات خوبی داشته است.
همچنین مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاشهای دولت برای رفع نواقص در زمینه خدمات رسانی به زائران و مسافران گفت: باید هر چه زودتر نسبت به تقویت سطح خدمت رسانی اقدام شود.
رضا خوراکیان مدیرعالی حرم مطهر رضوی در این مراسم گفت: این توفیقف بیبدیل را شاکریم امیدواریم توانسته باشیم شرایط بهتری را برای خدمت رسانی به زائران انجام داده باشیم، تلاشها و خدمترسانیها متراکم و مجاهدانه بوده است.
او افزود: امسال شرایط خوبی در استان برای میزبانی از زائران فراهم شد که همه دستگاهها از جمله شهرداری، میراث فرهنگی و ... هر آنچه که میتوانستند برای خدمت به زائران انجام دادند، فارغ از اینکه جزو شرح وظایفشان باشد.
همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی و رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان گزارشی از عملکرد این کمیته ارائه کرد و گفت: ترددهای زائران و مسافران در استان خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۴ به نسبت سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/
نظر شما