برگزاري تورهاي ارزان قيمت از سوي خانه گردشگري آذربايجان غربي

\"حبيب متذکر\" با بيان اين مطلب به خبرنگار ميراث آريا(CHTN)، هدف از برگزاري اين نوع تورها را آشنايي اقشار مختلف استان به ويژه مهمانان نوروزي با جاذبه هاي تاريخي ،طبيعي موجود و توسعه فرهنگ سفرهاي ارزان قيمت ذکر کرد .

وي از ديگر برنامه ها در طول اين مدت را بکارگيري تعداد کثيري از دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته گردشگري در راهنمايي مسافرين در سطح استان عنوان کرد و افزود: همچنين طي اين مدت بيش از دهها پايگاه اطلاع رساني در سطح استان آماده ارائه خدمات به مسافران است .

وي از کاهش چشم گير نرخ هتل‌ها در نوروز 87 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد : در طول ايام نوروز 22 باب هتل ،66 مهمانپذير و 46 واحد غذاخوري همراه با مجتمع هاي تفريحي و گردشگري در سطح استان آماده پذيرايي از مهمانان است .

متذکر در مورد ساير برنامه اين سازمان اظهار داشت : همچنين از ديگر برنامه ها چاپ و تهيه ده‌ها هزار نقشه و راهنمايي معرفي آثار تاريخي و طبيعي استان ، نصب بنرهاي معرفي آثار تاريخي و طبيعي استان در مبادي ورودي و خروجي شهرها ، آماده سازي تاسيسات گردشگري استان ، تجهيز نمازخانه و سرويس بهداشتي است.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي در ادامه در خصوص کارهاي صورت گرفته در مورد ستاد تسهيلات نوروزي سال 87 گفت :در راستاي پذيرايي از مهمانان نوروزي هماهنگي‌هاي لازم با ارگان‌هاي زيربط از جمله ادراه کل پايانه ها ، شهرداري‌ها و فرمانداري‌ها ، اداره راه وترابر ي و .... در رابطه با ساماندهي وضعيت جاده‌هاي مواصلاتي و گردشگري ، مرمت و ساماندهي جاده‌هاي آسفالته ، نظافت شهر و ... انجام شده و نتايج آن براي بررسي در دستور کار جلسه کارگروه گردشگري استان قرار گرفته تا مورد تصويب نهايي مسئولان استاني قرار گيرد .

متذکر در ادامه با اشاره به ورود حدود يک ميليون مسافر در نوروز سال گذشته به استان ، اظهار اميدواري کرد که با تدابير انديشيده شده هيچ مشکل اقامتي و پذيرايي در سال جديد در استان پيش نيايد./104







انتهای پیام/

کد خبر 1386112930