واسطه‌ها، عامل انتقال طرح‌هاي صنايع دستي به مکان‌هاي مختلف

به گزارش ميراث آريا(chtn)، سيما مطهريان با بيان اين مطلب گفت: در کنار تمام مشکلاتي که با نبودن آمار و اطلاعات دقيق از صنايع دستي در گمرگ کشور به وجود مي آيد، صادرات چمداني صنايع دستي توسط مسافرين باعث مي‌شود هيچگاه آمار دقيقي از صادرات صنايع دستي جمع آوري نشود.

وي با بيان اينکه نقش واسطه و دلالان در توليد و بازرگاني صنايع دستي مثبت نبوده است، گفت: واسطه هايي که به بازار فروش اين توليدات آشنايي دارند و يا نظارتي بر عملکردشان وجود داردمشکلات کمتري براي بازار به وجود مي آورند.

اين کارشناس صنايع دستي ادامه داد: انتقال طرح و نقش آثار صنايع دستي از يک شهر به شهر ديگر از جمله معضلاتي است که واسطه ها عامل اصلي به وجود آمدن آنها هستند .

مطهريان با اشاره به اينکه درتوليد و فروش و به ويژه صادرات صنايع دستي تاريخچه توليدات بسيار اهميت دارد، اظهار داشت: با انتقال طرح‌ها و نقش‌ها اصالت آثار از بين مي‌رود و اين مشکلي است که بازار صنايع دستي جهان از آن رنج مي‌برد.

وي با اشاره به وجود دلالان به عنوان عامل گراني توليدات صنايع دستي بيان داشت: شايد وجود واسطه ها در شرايطي ضروري به نظر برسد اما به دليل عدم سازماندهي آنها درحال حاضر تنها باعث افزايش قيمت‌ها مي شوند. 111/

انتهای پیام/

کد خبر 1387022715