طرح مطالعه شهرک و بازارچه‌هاي صنايع‌دستي همدان آغاز شد

اسدالله بيات در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: اين قرداد 15 اسفندماه سال جاري ميان معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان همدان و شرکت پارت منعقد شده است.

وي با اشاره به اينکه استان همدان مصوبه ايجاد شهرک و بازارچه صنايع‌دستي را در دور دوم سفرهاي هيأت دولت دريافت کرده است، اظهار داشت: مبلغ 70 ميليون تومان از محل اعتبارات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به مطالعه شهرک و بازارچه صنايع‌دستي تخصيص يافت.

بيات ادامه داد: تا تاريخ مذکور اين معاونت در حال بررسي‌هاي لازم براي انتخاب شرکت طراح مطالعه بازارچه‌ها و شهرک صنايع‌دستي بود که در نهايت شرکت پارت انتخاب شد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اين استان با بيان اينکه اين شرکت قول‌هاي مساعدي را براي اتمام پروژه مطالعاتي به معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان همدان داده است، گفت: طبق قرداد ميان طرفين زمان پايان طرح مطالعاتي 4 ماه از تاريخ شروع قرداد ذکر شده است.

وي تصريح کرد: معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان همدان در مبحث شهرک‌ها و بازارچه‌ها، يک شهرک و هشت بازارچه را مورد توجه قرار داده است.

اسدالله بيات با تأکيد بر اينکه سايت باغ ميوه همدان به عنوان محل احداث شهرک صنايع‌دستي مد نظر قرار گرفته است افزود: همچنين هشت بازارچه شهرهاي همدان، ملاير، تويسرکان، نهاوند، کبودرآهنگ، رزن و بهار تعريف شده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي اين استان در ادامه اظهار داشت: شرکت مذکور با بررسي مکان‌هاي اعلام شده از سوي اين معاونت، بايدها و نبايد‌هاي ايجاد بازارچه‌ و شهرک‌ها را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.

وي خاطرنشان کرد: همچنين شکل شهرک و بازارچه‌هاي صنايع‌دستي و امکانات و تسهيلاتي که اين مکان‌ها خواهند داشت نيز از طريق گروه مشاوران اين شرکت مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

بيان يادآور شد: شرکت مشاوران بازارچه‌ها و شهرک صنايع‌دستي همدان امکانات لازم را براي احداث اين مکان‌ها در اختيار ما قرار مي‌دهد تا در نهايت با پايان يافتن اين بخش، انجام مراحل عملياتي راحت‌تر باشد./111


انتهای پیام/

کد خبر 1387122610