توسعه صنايع‌دستي در روستاها مشکل اشتغال را حل مي‌کند

به گزارش ميراث آريا(chtn)، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان اين مطلب گفت: ايجاد هرگونه کار و اشتغال دو حسن براي ما دارد يکي با بيماري بيکاري که بدترين بيماري‌هاست مبارزه کرده ايم و ديگر اينکه براي خانواده ها درآمد ايجاد مي‌شود.

سيد رضا اکرمي آموزش و ترويج صنايع دستي را در کشور را در مقايسه با ساير مشاغل ساده تر خواند و اظهار داشت: راه اندازي و ترويج صنايع‌دستي نياز به سرمايه‌گذاري کلان و امکانات زياد ندارد بنابر اين هر اقدامي در اين رابطه زود به نتيجه مي‌رسد.

وي با اشاره به اهميت ترويج صنايع‌دستي در روستاها و شهرهاي کوچک تصريح کرد: بيشتر شهرهاي بزرگ در حال حاضر به دليل مهاجرت جوانان روستايي دچار مشکلات عديده اي مانند افزايش جرم، انواع آلودگي صوتي هوا شده اند در حالي‌ که با فعال شدن اين افراد در شهرهاي کوچک جلوي مهاجرت نيز گرفته مي‌شود.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ياد آور شد: در برنامه‌هاي پنج ساله تاکنون در مجلس به ارائه خدمات رفاهي مانند آب، برق، گاز، جاده به روستا و نبود توجه به اشتغال جوانان آن‌ها غفلت شده است.

نماينده تهران توسعه صنايع‌دستي در روستاها را در ايجاد اشتغال مهم دانست و افزود: اگر در برنامه پنجم و بعد از آن اين مسأله مورد توجه قرار گيرد خود به خود مسأله اشتغال حل مي‌شود و روستاييان نيز به زادگاه و ديار خود باز مي‌گردند./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387122742