برگزاري 9 بازارچه نوروزي صنايع‌دستي در آذربايجان غربي

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان آذربايجان غربي در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: در مجموع 120 غرفه به عرضه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اختصاص مي‌يابد.

محمد عبدلي افزود: اين بازارچه‌ها در شهرستان‌هاي ماکو، سلماس، مهاباد، اروميه، تکاب و نقده داير مي‌شود.

اين مقام مسئول با بيان اينکه دو بازارچه در شهرستان ماکو برگزار مي‌شود، ادامه داد: محل برپايي اين بازارچه‌ها خانه تيموري و کاخ سنگي شهرستان ماکو است.

وي تصريح کرد: حمام تاريخي شيخ سلماس نيز فضاي ديگري است که صنايع‌دستي در آن عرضه مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان آذربايجان غربي با اشاره به اينکه چهار بازارچه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در اروميه برگزار مي‌شود، اضافه کرد: صنايع‌دستي اروميه در يخچال 9پله، خانه هنرهاي سنتي اروميه، خانه گردشگري و موزه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري عرضه و به فروش مي‌رسد.

عبدلي تأکيد کرد: تخت سليمان و هفت چشمه فضاهاي تاريخي هستند که براي فروش صنايع‌دستي تکاب انتخاب شده‌اند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دست آذربايجان غربي افزود: در اين بازارچه‌ها 23 رشته از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي متنوع به نمايش در مي‌آيد.

به گفته وي گليم، منبت، معرق، مشبک، نازک کاري روي چوب، ريزه کاري روي چوب، پيکره تراشي، شيشه‌هاي تزئيني، نقاشي روي شيشه و سفال تعدادي از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي است که در بازارچه‌هاي نوروزي اروميه به فروش مي‌رسد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي آذربايجان غربي در پايان خاطرنشان کرد: بازارچه‌هاي نوروزي اين استان از 27 اسفند برپا مي‌شود و تا 13 فروردين ادامه دارد.

112/

انتهای پیام/

کد خبر 1388122331