راه اندازي نخستين تعاوني آموزش صنايع‌دستي در قاينات

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري قاينات در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، بيان داشت: اين شرکت تعاوني به همت هفت نفر از صنعتگران رشته‌هاي صنايع‌‌دستي متشکل از سه نفر هيأت موسس و چهار نفر عضو راه اندازي شده است.

علي صرافيان ادامه داد: واگذاري فعاليت‌هاي آموزشي شهرستان قاينات به بخش خصوصي هدف اصلي راه اندازي اين شرکت تعاوني قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: امسال نيز چون سال‌هاي گذشته آموزش صنايع‌دستي قاينات در اختيار اين اداره بود که از سال آينده به تعاوني افق هنر شرق واگذار مي‌شود.

رئيس اداره ميراث فرهنگي اين شهرستان با تأکيد بر اينکه تأمين مواد مصرفي و تجهيز کارگاه‌هاي آموزش هنرهاي سنتي و صنايع دستي موضوع اصلي ايجاد اين شرکت هستند، گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزشي کوتاه مدت و بلند مدت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نيز از موضوعات مورد توجه است.

صرافيان ادامه داد: اين شرکت با تأييد اداره کل تعاون استان به شماره 985 در اداره ثبت شهرستان قاينات به ثبت رسيد.

اين مقام مسوول اضافه کرد: مربياني که از کارت شناسايي برخوردار باشند امکان آموزش هنرجويان را در اين شرکت تعاوني به دست مي‌آورند.

وي از آموزش 500 هنرجو تا به حال در اين شهرستان خبر داد و گفت: ‌در حال حاضر 40 هنرجو در دوره زمستاني حاضر شده و تا مدتي ديگر دوره خود را به پايان مي‌رسانند.

صرافيان بيان داشت: اين تعاوني تلاش مي‌کند تا در حيطه فعاليت خود با ارائه آموزش‌هاي معطوف به اشتغال در حوزه رشته‌هاي صنايع‌دستي، زمينه اشتغال جوانان جوياي کار را فراهم کرده و مشکل کارگاه‌هاي صنايع دستي را در راستاي تأمين مواد مصرفي و تجهيزات کارگاهي برطرف کند.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389102546