نماد فرهنگ و تاريخ پايتخت ميزبان نمايشگاه عکس« 7 پادشاه در يک اقليم»

«مسعود شريفي» در گفت‌وگو با ميراث آريا (chtn)، در ادامه با اشاره به اين که مجموعه فرهنگي و تاريخي کاخ گلستان در نوروز 91 برنامه‌هاي خاصي براي گردشگران و بازديدکنندگان در نظر دارد، افزود: در نمايشگاه ياد شده عکس‌هايي از فيلم‌هاي تلويزيوني سال‌هاي مشروطه، تبريز در مه و عمارت فرنگي به نمايش گذاشته مي‌شود.

وي با اشاره به اين که بازيگران ايراني به عنوان پادشاهان قاجار در اين فيلم‌ها به ايفاي نقش پرداخته‌اند، ادامه داد: اين نمايشگاه در محل عمارت شمس‌العماره برگزار مي‌شود.

اين مقام مسوول با بيان اين که اختتاميه اين نمايشگاه عکس اواسط فروردين ماه با حضور بازيگران فيلم‌هاي تاريخي ياد شده برگزار مي‌شود، تصريح کرد: در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه از کتابي با عنوان «7 پادشاه در يک اقليم» نيز رونمايي مي‌شود.

شريفي با تأکيد بر اين که در سال 91 هم با رشد تعداد مخاطبان نوروزي مواجه مي‌شويم، تصريح کرد: سال گذشته روزانه 8 تا 10 هزار نفر به بازديد از اين مجموعه مي‌پرداختند که پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد در سال جاري به 10 هزار مخاطب در روز رسد.

وي ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات فرهنگي به بازديدکنندگان امسال شاهد برپايي جشنواره نوروزي در محوطه باغ ايراني کاخ گلستان خواهيم بود.

به گفته مدير کاخ موزه گلستان معرفي فضاهاي تاريخي اين کاخ از طريق راهنمايان و تورگردانان نيز در دستور کار قرار دارد و در نوروز دو سفره هفت سين در فضاي روبروي تالار سلام و ايوان عمارت شمس‌العماره پهن مي‌شود.
112/

انتهای پیام/

کد خبر 1390122838