لوح ثبت معنوي مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) رونمايي شد

مراسم رونمايي لوح ثبت معنوي مراسم بزرگداشت ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) عصر امروز با حضور «حضرت حجت الاسلام سيد حسن خميني» و «دکتر محمد شريف ملک زاده» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري برگزار شد.

مراسم رونمايي لوح ثبت معنوي مراسم بزرگداشت ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) عصر امروز با حضور «حضرت حجت الاسلام سيد حسن خميني» و «دکتر محمد شريف ملک زاده» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري برگزار شد.

به گزارش ميراث آريا(chtn)، در اين مراسم که در محل سابق دفتر حضرت امام راحل در حسينه جماران و درفضايي سرشار از معنويت و در عين سادگي و صميميت برگزار شد حجت الاسلام و المسلمين محمد علي انصاري دبير ستاد مرکزي بزرگداشت امام راحل و جمعي از معاونين و مديران ارشد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز حضور داشتند.

در اين مراسم لوح ثبت معنوي مراسم بزرگداشت امام راحل که در تاريخ 11 خردادماه 92 و با شماره 1100 در فهرست معنوي کشور به ثبت ملي رسيده است توسط حضرت حجت الاسلام سيد حسن خميني و دکتر محمد شريف ملک زاده رونمايي شد.

 تلاش براي ثبت جهاني مراسم ارتحال امام خميني (ره)

دکتر محمدشريف ملک زاده در اين مراسم با بيان اينکه آنچه که امروز داريم مرهون مجاهدت هاي امام راحل و شهيدان انقلاب اسلامي است گفت: مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) در فهرست ميراث معنوي ملي کشور، برگي زرين در پاسداشت و حفاظت از ميراث معنوي ملت ايران است و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع و گردشگري بر خود تکليف دانسته تا با ثبت اين مراسم باشکوه و خودجوش در فهرست ملي کشور که از قلب و روح ملت ايران برخاسته، اقدام و سند ملي اين ميراث يک ربع قرني را به مردم شريف ايران اسلامي تقديم کند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: به دنبال ثبت جهاني مراسم ارتحال امام بزرگوارمان هستيم از اين رو براي ثبت جهاني ميراث معنوي امام در يونسکو و سازمان ملل اقدام مي‌کنيم.

دکتر ملک‌زاده ضمن تقدير و تشکر از نوه امام راحل گفت: يکي از دلايل ثبت اين ميراث معنوي اين بود که امام خميني(ره) ماندگارترين چهره جهان اسلام در عصر حاضر بوده‌اند.

به گفته دکتر ملک زاده: حضرت امام خميني (ره) ساده‌زيست‌ترين و استوارترين رهبر بوده و مقام معظم رهبري بسيار خوب اشاره کردند که امام خميني(ره) براي حيات دوباره اسلام راه حضرت رسول اکرم(ص) را پيموده‌اند. از اين رو تلاش مي‌کنيم در چند روز آينده براي ثبت جهاني ميراث معنوي امام در يونسکو و سازمان ملل اقدام کنيم.

وي هم چنين از تلاش هاي بيشتر سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برايترويج و توسعه ارزش هاي انقلاب و انديشه هاي امام راحل خبر داد و اضافه کرد: به همين منظور در صدد هستيم تا مراسم بزرگداشت حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني(ره) را نيز برگزار کنيم.

وي از نوه بنيانگذار امام خميني (ره) به عنوان فردي با اخلاق ياد کرد که روش و شيوه اخلاقي وي مي تواند درس بزگي براي تمام آحاد جامعه باشد.

تجليل سيد حسن خميني از ميراث فرهنگي

در اين مراسم هم چنين حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني نيز ضمن تقدير از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي اقدامات مثبت در راستاي ثبت مکانهاي منتصب به امام خميني گفت: کار بزرگي که دوستان انجام دادند مي‌تواند زمينه‌ساز بقاي اين ميراث در جان و دل مردم باشد.

وي افزود: نقش اقداماتي چون ثبت ميراث معنوي مناسبت‌هايي چون عاشورا و از جمله مراسم ارتحال امام خميني(ره) باعث مي‌شود اين ميراث از دلي به دل ديگر و از جاني به جان ديگر در نسل‌هاي آينده ارتباط پيدا کند که بسيار ارزشمند است.

وي اين گونه اقدامات را اقداماتي مثبت و حرکاتي ماندگار ذکر کرد که مي تواند باعث انتقال ارزشهاي انقلاب اسلامي به نسل هاي بعدي شود.

 اقدامات دولت و سازمان ميراث فرهگي ستودني است

محمد علي انصاري رئيس ستاد برگزاري مراسم ارتحال امام خميني نيز در اين مراسم گفت: مراسم ارتحال امام يک مراسم منحصر به فرد و ويژه است که 24 سال با شکوه تمام برگزار مي‌شود و عوامل متعددي در برگزاري اين مراسم ملي و فرهنگي نقش داشتند که عشق و ايمان مردم به حضرت امام به ياد ماندني است و هيچ اتفاقي نمي‌تواند از شدت اين علاقه مردم جلوگيري کند. وي افزود: همچنين دودمان پاک و صميمي و مردمي حضرت امام در ماندگاري اين مراسم تاثير بسزايي داشته است و همواره عنايت و توجه مقام معظم رهبري در برگزاري باشکوه اين مراسم بوده است و به خصوص در دوران 8 ساله رياست جمهوري جناب آقاي احمدي‌نژاد توجه به خصوصي به اين مراسم شده است. آخرين حرکت ستودني که دوستان ميراث فرهنگي در زمينه مکانهاي منتصب به امام خميني ثبت ميراث معنوي ايشان بوده است که بسيار قابل تقدير است.

انتهای پیام/

کد خبر 139204051