روستاهای گردشگری همدان مسافرپذیر شدند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: با آغاز مسافرت‌های تابستانی، روستاهای سیمین، ابرو و ورکانه همدان و ملهم‌دره اسدآباد پذیرای مسافران شدند.

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، «رزیتا ناصرالمعمار» با تشریح برنامه‌های جشنواره تابستانی امسال افزود: جشنواره امسال با طراحی برنامه‌های مختلف برای همه اقشار در همه اماکن گردشگری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه روستاهای گردشگری نیز در این ایام پذیرای گردشگران هستند، افزود: روستاهای گردشگری امروز از بازدیدکنندگان زیادی برخوردارند به طوری که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این روستاها سفر کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با تأکید بر اینکه از روستاهای هدف استقبال خوبی شده است، یادآور شد: سیمین، ابرو و ورکانه همدان و ملهم‌دره اسدآباد پذیرای مسافران زیادی هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتی روستای علیصدر کاملاً پر است، افزود: با هماهنگی و جلسه‌ای که با دهیاران روستاهای هدف گردشگری در سال گذشته داشتیم به دنبال آن هستیم که تعدادی از منازل روستایی را با پیشنهاد خود صاحبان این منازل تبدیل به «مسافرکاشانه» کنیم که روستای علیصدر در این راستا پیشتاز است.

ناصرالمعمار بیان داشت: بر این اساس نخستین استارت ایجاد مسافرکاشانه را در روستای هدف گردشگری علیصدر زدیم.

وی یادآور شد: به علت حضور گردشگران زیادتر از ظرفیت اقامتی فعلی موجود در روستاها به ویژه در روستای علیصدر، بسیاری از صاحبان منازل شخصی در روستای علیصدر به سازمان مراجعه کرده و موفق به دریافت مجوز شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان در پایان اضافه کرد: به همه افراد ساکن در روستا که تمایل دارند، خانه‌های خود را در اختیار گردشگران بگذارند، مجوز صادر شد تا خانه‌های روستایی خود را در اختیار گردشگران بگذارند.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 139205227