مطالعات به جای مانده از مرحوم کازرونی چراغ راه آینده شد

مراسم یادبود مهندس سراج الدین کازرونی وزیر اسبق وزارت مسکن و شهرسازی و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مناسبت نهمین سالگرد درگذشت وی عصر امروزدر سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و با حضور چهرها و شخصیت های گوناگون اجرایی کشور از سال های گذشته تا کنون برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم که با قرائت پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات همراه بود جمع کثیری از مدیران اجرایی حال و حاضر کشور و نیز تعداد زیادی از مسئولان و مدیران سال های گذشته در دولت های قبلی حضور داشتند و یاد و خاطره مهندس سراج الدین کازرونی و خدمات ارزشمند این مدیر لایق گرامی داشته شد.
در این مراسم که همسر و فرزند مرحوم کازرونی نیز حضور داشتند مدیران اجرایی و همکاران قدیمی مرحوم کازرونی در وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بیان سجایای اخلاقی و خدمات ماندگار آن مرحوم پرداختند.
احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران دراین مراسم با یادآوری این نکته که در زمان ریاست کازرونی در سازمان میراث فرهنگی‌ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با او همکار بوده است، گفت: کازرونی در اوایل دولت سازندگی در شرایط دشوار بعد از جنگ کار ویژه‌ای را انجام داد، او بنیان‌گذار طرح انتقال پایتخت بود. 
وی گفت: مطالعات به جای مانده از مرحوم کازرونی، پایه‌ای برای مطالعات تهران گذاشته شد که می‌توان چراغ راهی از آنچه 20 سال پیش روشن شد، باشد. 

با آمدن کازرونی شاهد ورود کارشناسان به سازمان میراث فرهنگی بودیم

سیدمحمد بهشتی، مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رییس اسبق این سازمان نیز در سخنانی گفت: در تمام سال‌های فعالیتم، هیچ‌وقت توفیق همکاری با کازرونی را نداشتم، این هم یک حُسن و هم یک عیب است. حُسن این که می‌توانم به چیزهایی شهادت دهم که بسیاری از این شهادت محروم هستند. 
وی ادامه داد: همکاری نزدیکی با مهندس کازرونی نداشتم، اما پس از آمدنم به این سازمان، رد پای ایشان را در صحنه‌ای که مسئولیت آن را داشتم می‌توانستم ببینم. ردپایی که در آن هیچ شبهه و شائبه‌ای وجود نداشت. 
با آمدن کازرونی شاهد ورود کارشناسان به سازمان میراث فرهنگی بودیم
مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: با آمدن کازرونی شاهد ورود کارشناسان به سازمان میراث فرهنگی بودیم تا قبل از آن، سازمان از چنین فضایی محروم بود. 
گفتنی است، مرحوم مهندس سراج‌الدین کازرونی متولد 1325 است که در سال 1384 به دلیل عارضه‌ مغزی پس از چهار روز اغما درگذشت‌. وی در دوره‌ی جنگ تحمیلی عضو ستاد پشتیبانی جنگ بود و در سال‌های 63 تا 72 وزیر مسکن و شهرسازی بود وسپس برای چهار سال رییس سازمان میراث فرهنگی شد.
در این مراسم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهندس هاشمی استاندار تهران، انواری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه، مهندس عبدالعلی زاده وزیر سابق مسکن و شهرسازی، دکتر مرندی وزیر اسبق بهداشت و درمان، حسین محلوجی وزیر اسبق مسکن و شهرسازی و دکتر محمد علی نجفی معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.
هم چنین در این مراسم پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران به مناسبت نهمین سالگرد درگذشت مهندس کازرونی در این مراسم قرائت شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1392102318